بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود

اقتصاد ایران: کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن هفته گردشگری اظهار داشت: صنعت گردشگری یک صنعت پاک است که گردش مالی خوبی در دنیا دارد و از این فرصت باید برای رونق اقتصادی در شهرستان استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود برخی از موانع در جهت توسعه گردشگری در شهرستان کاشان ابراز داشت: پیشنهاد شده است که ستاد توسعه گردشگری در شهرستان تشکیل و به بررسی مسائل خرد و بزرگ این حوزه در کاشان بپردازد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید الزاماً مربوط به صنایع نیست و بخشی از وظایف آن مربوط به صنعت گردشگری است که باید مسائل و مشکلات عمده و بزرگ این حوزه رسیدگی و مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه فرمانداری از ابتدا حمایت از دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی همچون شهرداری‌ها است، که کمک به شهرداری‌ها در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم و از طرفی نیز توسعه شهری در جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم نیز مؤثر است.

محمدی فشارکی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی کاشان برای توسعه گردشگری گفت: بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود و برای حفظ آن باید زندگی در بافت تاریخی در جریان باشد.

وی افزود: یکی از عناصر اصلی توسعه گردشگری، حضور و ماندگاری گردشگران در شهرستان است که باید با انجام تدابیر لازم از جمله اجرای برنامه‌های مختلفی همچون بافت گشت و تورهای شهری و روستایی و غیره گردشگران را در نقاط شهرستان توزیع نموده و اسکان دهیم.

فرماندار ویژه کاشان گفت: توجه به رونق گردشگری روستاها یکی از مباحث مهم است که باید پتانسیل‌های روستاها که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند به گردشگران معرفی شده و این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی مردم و مهاجرت معکوس شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ