پیش‌بینی باد و باران گسترده تا اوایل هفته آینده در نقاط مختلف کشور

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در بسیاری از مناطق ایران تا اوایل هفته آینده خبر داد. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر بیشترین تأثیرات را خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، صادق ضیاییان، اعلام کرد که از چهارشنبه، ۱۱ مهر، تا اوایل هفته آینده، رگبار باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه آغاز شده و به تدریج به مناطق دیگری از جمله گیلان، شمال خوزستان، لرستان، هرمزگان و کرمان گسترش خواهد یافت.

جزئیات بارش‌ها و کاهش دما ضیاییان افزود که از پنجشنبه تا شنبه (۱۲ تا ۱۴ مهر)، رگبار باران و رعد و برق در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی شده است. همچنین، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شمال غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور قابل انتظار است. دمای هوا در این مدت به‌ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر و خلیج فارس ضیاییان همچنین هشدار داد که دریای خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج و متلاطم خواهد بود و شمال خلیج فارس نیز در پنج روز آینده شرایط مشابهی خواهد داشت. به ساکنان این مناطق توصیه شده است که از فعالیت‌های دریایی پرهیز کنند.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران برای تهران نیز در روزهای آینده آسمانی صاف و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است. دمای هوا در تهران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

پایان هفته با تغییرات دمایی شدید در پایان، اوضاع جوی برخی دیگر از استان‌ها به شدت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، شهرکرد و همدان با دمای حداقل ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین نقاط کشور خواهند بود، در حالی که اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین مناطق کشور خواهند بود.

با توجه به شرایط ناپایدار جوی و تغییرات دمایی پیش‌بینی شده، توصیه می‌شود ساکنان مناطق مختلف به‌ویژه مناطق شمالی و جنوبی کشور، اقدامات لازم برای مقابله با بارش‌ها، وزش باد شدید و کاهش دما را انجام دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ