۱۱۷ هزار کارگاه در مازندران مشمول قانون کار هستند

اقتصاد ایران: آمل- مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران شمار کارگاه های مشمول قانون کار را در استان ۱۱۷ هزار واحد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضوانی صبح چهارشنبه در همایش روز ملی ایمنی کار با تسلیت از دست دادن جانگداز کارگران خدوم طبس و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان داریم، اظهار کرد: موضوع روابط مطلوب بین کارگر و کارفرما و ایمنی کار و صیانت از نیروی کار در حوزه روابط کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضوانی تصریح کرد: از کارفرمایان می‌خواهیم کمیته‌های حفاظت فنی را در کارگاه‌ها راه‌اندازی کنند و ظرفیت مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها طبق قانون استفاده کنند.

وی بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد کارگاه‌هایی که دارای کمیته حفاظت فنی و مسئول ایمنی هستند شاهد فوتی نیستیم و حوادث ناشی از کار در این کارگاه‌ها به حداقل می‌رسد.

رضوانی با اعلام اینکه زحمات و اقدامات تخصصی بازرسان کار نیز باعث شده است شاهد کاهش حوادث ناشی در استان باشیم، گفت: نیت خیرخواهانه بازرسان کمک‌های شایانی را به جامعه کار و تولید کرده است.

استراتژی وزارت کار صیانت از نیرو و توسعه فرهنگ ایمنی است

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز گفت: با توجه به حساسیت مقوله ایمنی و اهمیت حفظ جان و سلامت نیروی انسانی شاغل هر روز برای ما روز ایمنی است.

سمانه نوری تصریح کرد: با فرارسیدن روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی این فرصت ارزشمند فراهم شد که در این همایش تخصصی در خدمت فعالان جامعه ایمنی و حفاظت فنی باشیم.

وی بیان کرد: استراتژی وزارت کار بر مبنای صیانت از نیروی و توسعه فرهنگ ایمنی به منظور ایجاد شرایط کار مناسب و ایمن است و رویکرد قانون هم با تاکید بر سه‌جانبه‌گرایی و استفاده از ظرفیت تشکلات کارگری و کارفرمایی مبتنی بر پیش‌گیری است.

نوری با اشاره به اینکه مطابق نص صریح مقررات، کارفرما به عنوان صاحب یک کسب و کار مکلف به تأمین شرایط ایمن در محیط کار و حفظ سلامت کارگران است، خاطرنشان کرد: وجود سیستم‌های خود نظارتی امروزه یک ضرورت است و کارشناسان حفاظت فنی مستقر در کارگاه‌ها نقش مهمی در ارتقای شرایط ایمنی کارگاه دارند.
رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ارزیابی مستمر محیط کار و شناسایی خطرات و پایش شرایط منطبق با آئین نامه‌های حفاظتی و بهداشتی در کنترل و کاهش آسیب‌های شغلی بسیار راهگشاست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ