آجیلی برای بهبود سلامت روده

اقتصاد ایران: یک کارآزمایی بالینی نشان می دهد که مصرف روزانه ۸ گرم آجیل برزیلی ممکن است التهاب را کاهش دهد و نفوذپذیری روده را در زنان دارای اضافه وزن یا چاقی بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، آجیل برزیلی یکی از غنی‌ترین منابع سلنیوم است، یک ماده معدنی ضروری برای دفاع آنتی اکسیدانی، عملکرد بهتر سیستم ایمنی و متابولیسم هورمون تیروئید.

سطوح پایین سلنیوم در جریان خون با چندین بیماری التهابی از جمله مشکلات سلامت روده مرتبط است.

علاوه بر این، در مطالعات قبلی ارتباط بین چاقی، التهاب، و مشکلات روده، مانند افزایش نفوذپذیری روده برجسته شده است. تصور می‌شود نفوذپذیری روده با افزایش چربی و التهاب بدن ایجاد می‌شود. این شرایط اجازه می‌دهد تا آنتی ژن‌ها، سموم و باکتری‌های بیشتری وارد جریان خون شوند و باعث التهاب بیشتر و ایجاد چرخه‌ای می‌شود که در آن چاقی و نفوذپذیری روده یکدیگر را بدتر می‌کنند.

یک مطالعه جدید تأثیر مصرف روزانه آجیل برزیلی را بر التهاب و نفوذپذیری روده بررسی کرد و بر روی زنان دارای اضافه وزن یا چاقی در طول یک رژیم غذایی ۸ هفته‌ای با کاهش کالری تمرکز کرد.

یافته‌های منتشر شده نشان می‌دهد که خوردن ۸ گرم آجیل برزیلی در روز ممکن است این نشانگرهای سلامتی را بهبود ببخشد، که احتمالاً به دلیل محتوای بالای سلنیوم آن‌ها است. شرکت‌کنندگان آجیل برزیلی ارگانیک را مصرف کردند.

محققان نشانگرهای التهابی در خون و سطح سلنیوم را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها همچنین نفوذپذیری روده را با استفاده از آزمون لاکتولوز/مانیتول (نسبت LM) آزمایش کردند.

آن‌ها از تجزیه و تحلیل‌های آماری برای ارزیابی تغییرات گروهی و روابط بین متغیرها با قدرت ۹۷ درصد برای تشخیص تفاوت در نفوذپذیری روده استفاده کردند.

در مقایسه با گروه کنترل، گروه دریافت‌کننده آجیل برزیلی مقادیر کمتری از نشانگرهای التهابی، از جمله پروتئین واکنشی C، فاکتور نکروز تومور، اینترلوکین -۱β (IL۱-β) و اینترلوکین -۸ (IL-۸) را نشان داد که نشان دهنده بهبود در التهاب سیستمیک است.

گروه دریافت‌کننده آجیل برزیلی همچنین مقادیر کمتری دفع لاکتولوز و نسبت LM را نشان داد که نشانگر بهبود اندک نشانگرهای نفوذپذیری روده در مقایسه با گروه کنترل است. با این حال، تغییرات از نظر آماری در هر دو گروه مشابه بود.

در تجزیه و تحلیل‌های بیشتر، محققان دریافتند که سطوح بالاتر سلنیوم خون با نشانگرهای التهابی پایین‌تر، به ویژه IL۱-β و IL-۸ مرتبط است و IL-۸ نیز با تغییرات در نسبت LM مرتبط است. این نتایج نشان می‌دهد که سطح سلنیوم می‌تواند تغییرات در نشانگرهای التهاب سیستمیک و نفوذپذیری روده را پیش‌بینی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ