۵۰ درصد از حوادت کار مربوط به صنعت ساختمان است

اقتصاد ایران: ساوه- معاون دبیر کل خانه کارگر ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد از حوادت کار مربوط به صنعت ساختمان است، افزود: شمار بازرسان واحدهای تولیدی و معادن باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت کارگران جان باخته در حادثه انفجار معدن طبس در خانه کارگر شهرستان ساوه افزود: شمار بازرسان کار که مسئولیت بررسی ایمنی محیط فعالیت کارگران را دارند بسیار کم است و نباید در خط مقدم واحدهای تولیدی بویژه معادن پرخطر نیروی انسانی بکار گرفته شود.

وی افزود: برخی کشورها با بکارگیری ربات‌های انسان نما به دنبال کاهش حوادث در راستا هستند چرا که از نظر آنها انسان‌ها مهم و باارزش است.

معاون دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از حوادث کار مربوط به صنعت ساختمان است، افزود: با تعداد کم بازرسان کار نمی‌توان کارگاه‌ها و واحدها را کنترل کرد.

وی گفت: اکنون حدود ۱۰۰۰ بازرس کار داریم این در حالی است که تعداد کارگاه‌های بزرگ و کوچک بسیار زیاد است، در صورتی که مکرر این واحدها بازرسی شوند قریب به بیش از ۵ سال طول می‌کشد که یک کارگاه بازرسی شود، چرا که تعداد بازرسان کم است.

صادقی با بیان اینکه معادن باید بازرسی مداوم داشته باشند و سیستم‌های مختلف مورداستفاده آنها بررسی شود، افزود: باید نیروی کار آموزش ببیند و سیستم‌ها به روز باشد و بازرسی‌ها نیز مستمر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید مکانیزم‌های بازدارنده داشته باشیم و به دغدغه‌ها توجه شود، ضروری است کارگران نیز خودشان از حقوق یکدیگر دفاع کنند، به طور حتم اگر ما از حقوق خود دفاع کنیم کارفرمایان و مسئولان نیز به حقوق ما توجه می‌کنند.

معاون دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر افزایش تعداد بازرسان گفت: کارگران ما با مشکلات مختلفی روبرو هستند ،۲ ماه پیش حادثه معدن شازند و امروز طبس را داشتیم، نباید اجازه داد این روند ادامه داشته باشد دنباله‌دار شود.

قشر کارگر حامی نظام هستند

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم گفت: جان مردم به ویژه کارگران معدن که برای معیشت خانواده به عمق چند صدمتری زمین می‌روند، برای ما ارزشمند هستند باید جانباختگان و بازماندگان آنها را با احترام ویژه تکریم کرد.

حجت الاسلام علی رحیمی با اشاره به جایگاه قشر کارگر گفت: طبقه کارگر حامی و پشتیبان نظام هستند، بنابراین رسیدگی به مشکلات این قشر زحمتکش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، ضروری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ