ارتباط فعالان بخش خصوصی و تجار هند و هرمزگان باید تقویت شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و استفاده از تجربیات هند در حوزه‌های مختلف گفت: ارتباط فعالان بخش خصوصی و تجار هند و هرمزگان باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر سه شنبه در دیدار با رودرا گائوراو شرست سفیر هند در ایران و فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش هند، اظهار کرد: رابطه ایران و هند فراتر از تعارفات مرسوم است چه را که در مقاطعی این دو کشور دارای تاریخ، زبان و فرهنگ مشترک بوده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از توافق میان جمهوری اسلامی ایران و کشور هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار افزود: امیدواریم این توافق به سرعت عملیاتی شود و شاهد تعمیق روابط دو کشور در همه حوزه‌ها باشیم.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: نیمی از منطقه مکران در استان هرمزگان قرار گرفته است و آمادگی داریم با محوریت این منطقه فعالیت‌های مؤثری را میان دو کشور آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ارتباط میان بخش خصوصی و تجار دو کشور تقویت شود چرا که از این طریق می‌توانیم طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد مردمی را تقویت کنیم.

دوستی با اشاره به آغاز طرح تولید موز در هرمزگان با همکاری بخش خصوصی هند، گفت: علاقه مند هستیم با توجه به رشد کشاورزی در کشور هند از تجربیات این کشور و شباهت آب و هوایی و دمایی آن با استان هرمزگان استفاده کنیم و کشاورزی استان را توسعه دهیم.

استاندار هرمزگان هند را جزو کشورهای پیشرو در توسعه روستایی معرفی کرد و تاکید کرد: برای استفاده از تجربیات کشور هند جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، افزایش درآمد مردم و بهبود کیفیت زیست روستایی در روستاهای استان نیز آمادگی داریم.

وی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی خبر داد و اظهار کرد: آمادگی داریم در قالب تفاهم‌نامه یا توافق‌نامه‌هایی ظرفیت اراضی بندر شهید رجایی را در اختیار کشورهای دوست قرار دهیم ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت هند در بخش اپراتوری بندر شهید رجایی نیز استفاده کنیم.

لزوم افزایش همکاری‌های مشترک در پرورش ماهی در قفس و تعریف طرح‌های مشترک در زمینه اسکراپ کشتی‌ها از دیگر موارد مطرح شده توسط استاندار هرمزگان بود.

رودرا گائوراو شرست سفیر هند در ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار دوباره با استاندار هرمزگان، گفت: میزبانی ایرانی‌ها در سطح جهانی قابل تحسین است و شاید هیچ کشوری نیست که بتواند در این سطح از میهمانان خارجی استقبال و میزبانی کند.

وی افزود: هندوستان بسیار علاقه مند است مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد و از مزیت کریدور شمال به جنوب برای تجارت و بازرگانی با کشورهای اوراسیا استفاده کند.

سفیر هند در ایران تاکید کرد: منطقه مکران برای هندوستان بسیار حائز اهمیت است از این رو علاقه داریم ارتباط خود را با استان‌های این منطقه تقویت کنیم‌.

رودرا گائوراو شرست با استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان برای استفاده تجربیات هند در توسعه روستایی گفت: بیش از ۶۵ درصد مردم هند در روستاها زندگی می‌کنند و شهر حیدرآباد هند نیز به لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد و در این شهر مؤسسه ملی توسعه روستایی وجود دارد که می‌توان با آن در این زمینه همکاری کرد.

وی همچنین از تقویت تعاملات میان تجار و بازرگان هندی و هرمزگانی استقبال کرد و گفت: اگر نمایشگاه یا برنامه‌ای در استان هرمزگان وجود داشته باشد امکان دعوت از بازرگانان هندی وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ