پژوهشکده هسته‌ای در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد

اقتصاد ایران: اردبیل- رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به دنبال راه‌اندازی پژوهشکده هسته‌ای در اردبیل هستیم تا این استان قطب فناوری‌های هسته‌ای در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی پژوهشکده هسته‌ای در اردبیل هستیم تا این استان هم به قطب عظیم فناوری‌های هسته‌ای در کشور تبدیل شود و استعدادهای برتر این حوزه کشف و شکوفا شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در ۲ سال گذشته ۷ شرکت بوده در سطح اردبیل که اکنون بیش از ۲ برابر شده است، افزود: همچنین ۱۰ شرکت در مرحله تبدیل به دانش بنیان قرار دارد که اگر می‌خواهیم مسئله اشتغال حل شود باید به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان حل و رفع شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید برای توسعه استان و کشور باید به سمت هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم، ادامه داد: ۹ هزار نفر دانشجوی دکتری در دانشگاه محقق اردبیل وجود دارد که سالانه حدوداً ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل دکتری می‌شود.

چمنی به جذب دانشجو از کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان اشاره کرد و بیان کرد: ضعیف بودن درآمد اقتصادی دانشگاه مهمترین مشکل است که جذب دانشجویان خارجی یکی از راه‌های افزایش درآمد دانشگاه است.

وی با بیان اینکه به نسبت سال‌های گذشته این دانشگاه قدم‌های مؤثری را برای حضور در مجامع علمی و بین‌المللی برداشته است، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با کسب بیشترین امتیاز بعد از دانشگاه الزهرا، دومین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی تایمز محسوب می‌شود و در زمره دانشگاه‌های نسل جدید توانسته هیأت علمی و نخبگان ارزشمندی را در سطح ملی و جهانی معرفی کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی اضافه کرد: ۸۰۰ نفر کمبود خوابگاه داریم اما با ساخت و سازهای انجام شده در حوزه خوابگاه که تا سال آینده امیدوار به بهره‌برداری از آنها هستیم، مشکل خوابگاه‌ها به کل مرتفع خواهد شد.

چمنی با بیان اینکه ۶۰ انجمن علمی داریم و نزدیک به ۴ هزار دانشجو در این انجمن‌های علمی فعال هستند، افزود: ۳۰ هیأت علمی در ۲ سال گذشته جذب کردیم که مجموع هیأت علمی دانشگاه محقق ۴۲۰ نفر است و به زودی برای امسال فراخوان جذب ۱۷ نفر را خواهیم داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ