پولیتیکو: واشنگتن مخفیانه حمله اسرائیل به لبنان را تایید کرده است

اقتصاد ایران: «پولیتیکو» نوشته است که دولت آمریکا به‌رغم اینکه به طور علنی اسرائیل را به تلاش برای آتش‌بس ترغیب می‌کند، به طور مخفیانه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه پولیتیکو در گزارشی نوشت که دولت آمریکا به‌رغم درخواست علنی از رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس، به طور مخفیانه به ارتش این رژیم دستور حمله به لبنان را داده است.

رژیم صهیونیستی از هفته گذشته حملات هوایی گسترده علیه لبنان را آغاز و در جریان آن سیدحسن نصرالله، دبیرکل و تعدادی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را به شهادت رسانده و ادعایی مبنی بر «عملیات زمینی محدود» در این کشور را نیز مطرح کرده است. پیش از این حملات نیز رژیم صهیونیستی هزاران نفر را در لبنان با حمله تروریستی به پیجرها و تجهیزات ارتباطی به خاک و خون کشید.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز درخواست‌های علنی خود برای برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله را تکرار کرد و به خبرنگاران گفت که «با توقف (درگیری) مشکلی ندارد»!

با این حال، به نوشته پولیتیکو رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر راهبرد نظامی خود را برای واشنگتن تشریح و تاییدیه مشاوران ارشد ریاست جمهوری آمریکا را دریافت کرده است. این روزنامه به نقل از دو مقام اسرائیلی و چهار مقام آمریکایی این گزارش را منتشر کرده است.

به ادعای پولیتیکو تصمیم تل‌آویو با مخالفت پنتاگون، وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی آمریکا مواجه شد. پولیتیکو مدعی است که آنها از تشدید تنش‌ها و تبدیل شدن آن به جنگی بزرگ با دخالت مستقیم آمریکا نگران بودند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: واشنگتن بر این باور است که جنگ اسرائیل با حماس و حزب‌الله به شکلی «قابل تفکیک» است و درگیری‌ها در لبنان می‌تواند نفوذ ایران را در منطقه مهار کند و مقامات کاخ سفید چنین امیدواری دارند اما تمایلی ندارند که به طور علنی از حمایت از حملات اسرائیل به لبنان حمایت کنند زیرا چنین اقدامی ممکن است با واکنش منفی روبه‌رو شود و در نتیجه واشنگتن همچنان به ادعاهای پوچ درباره لزوم احتیاط و تنش‌زدایی ادامه می‌دهد.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به «درخواست آمریکا، عملیات زمینی محدود در لبنان را انتخاب کرده است.»

درگیری‌ها در شمال اراضی اشغالی از اکتبر پارسال و پس از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه شروع شد. حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطینیان، تاکید کرده است که به شرط توقف جنگ در این باریکه، حملات خود علیه سرزمین‌های اشغالی را متوقف خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ