دبیرکل جدید ناتو: از بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید نگران نیستم

اقتصاد ایران: دبیرکل جدید ناتو با کم‌اهمیت جلوه دادن تاثیر بازگشت احتمالی رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید، نسبت به تداوم حمایت از اوکراین متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مارک روته، نخست وزیر پیشین هلند که امروز به طور رسمی به عنوان دبیرکل ناتو معرفی شد، می‌گوید که بازگشت احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید نگرانی ندارد و حمایت از اوکراین ادامه خواهد یافت.

روته در حالی به سمت دبیرکل بزرگ‌ترین ائتلاف نظامی جهان منصوب شده است که جنگ روسیه در اوکراین ادامه دارد و همزمان تنها اندکی بیش از یک ماه تا انتخابات حساس ریاست جمهوری آمریکا باقیمانده است.

این انتخابات که پنجم نوامبر برگزار می‌شود، دوران تصدی چهار ساله روته را شکل خواهد داد و از این رو، او در مراسم معارفه به این انتخابات اشاره کرد.

ترامپ در یکی از گردهمایی‌هایی انتخاباتی‌اش آن‌دسته از اعضای ناتو که به‌اندازه کافی در حوزه دفاعی هزینه نکنند را به خارج شدن از چتر حمایتی این ائتلاف تهدید کرد و علاوه بر این مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات و بازگشت به کاخ سفید، جنگ اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت پایان خواهد داد!

روته دراین‌باره گفت: نگران نیستم. هر دو نامزد را به خوبی می‌شناسم. چهار سال با دونالد ترامپ کار کردم و او کسی بود که ما را به هزینه بیشتر ترغیب کرد و به هدفش هم رسید. می‌توانم با هر کسی که در انتخابات پیروز شود، کار کنم.

ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که ۳۲ عضو دارد، برای جانشینی ینس استولتنبرگ، دبیرکل سابق ناتو، سیاستمدار کهنه‌کار و ۵۷ ساله هلندی را با هدف تداوم حمایت از کی‌یف و همچنین تقویت این ائتلاف برای مواجهه احتمالی با روسیه انتخاب کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ