دو کراس‌اوور جدید اکستریم رونمایی شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- پس از عرضه موفق لوکس ترین عضو خانواده اکستریک یعنی VX، دو عضو جدید خانواده اکستریم در دو کلاس پایینتر با نام های TXL و LX رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، TXL یک کلاس پایینتر از اکستریم VX قرار میگیرد و مشخصات فنی مشابه با VX دارد اما امکانات آن کمی کمتر از VX است اما باز هم بعد از VX پرآپشن ترین و پرتکنولوژی ترین کراس اوور بازار ایران لقب می گیرد.

 

همچنین کراس اوور  LX نیز مانند TXL چهار چرخ محرک است اما پیشرانه آن 1.6 لیتری توربو 197 اسب بخاری با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک است و از نظر امکانات هر چند پایینتر از TXL قرار میگیرد اما به عنوان یک عضو از خانواده اکستریم، باز هم در بالاترین سطح امکاناتی بین کراس اوورهای بازار ایران قرار دارد.

اکستریم TXL

اکستریم TXL کراس اوور سایز متوسط با فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به نسخه TX است. فاصله بین دو محور این کراس اوور 4780 میلیمتری به 2.8 متر می رسد که معادل فاصله بین دو محور یک کراس اوور 4.9 متری استاندارد است و از این جهت، TXL برای سرنشینان از نظر فضای کابین فراتر از انتظار است و این موضوع در بخش فضای پای سرنشنیان ردیف دوم کاملا محسوس است.

 

TXL یک کراس اوور 5 نفره با فضای بار فوق العاده است که از پیشرانه 2 لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت به حداکثر توان 261 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتون متر نیرو میگیرد و این نیرو از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به هر 4 چرخ منتقل می شود. همچنین سیستم AWD هوشمند این خودرو که توسط بورگ‌وارنر طراحی و ساخته شده دائما در مدار است و در صورت نیاز تا 50 درصد نیرو را به محور عقب منتقل می کند.

 

فضای بار اکسید TXL در حالت استاندارد به 461 لیتر (50 لیتر بیش از تیگو7 پرو) می رسد که با خواباندن ردیف دوم صندلی ها تا حدود 2 هزار لیتر افزایش پیدا می کند و معادل فضای بار حداکثری یک کراس اوور یا شاسی بلند 5 متری است. از مزیت های متعدد فضای نشیمن و بار این کراس اوور و مشخصات فنی فوق العاده آن که بگذریم به مشخصات رفاهی و ایمنی می رسیم. اکستریم TXL تقریبا هیچ کمبودی در مقایسه با 99درصد کراس اوور های موجود در بازار ایران ندارد و سطحی بالاتر را نیز ارائه می کند. 

طراحی ارگونومیک و متفاوت صندلی ها به همراه روکش چرم با کیفیت مجهز به تنظیم برقی و همچنین گرم کن و سرد کن نخستین نقطه تمایز این کراس اوور و دیگر محصولات مدیران خودرو است. روی داشبورد دو نمایشگر 12.3 اینچی پیوسته وظیفه تنظیمات سیستم صوتی، اطلاعات مورد نیاز راننده و تنظیمات فنی خودرو را بر عهده دارند و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از طریق یه اهرم دوار کنترل می شود و در بخش پایین آن دو جای موبایلی قرار دارد که یکی از آن ها امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند. همچنین زیر آرنجی بزرگ بین دو صندلی جلو، با یک درب کشویی فضای فوق العاده ای را در اختیار راننده و سرنشین جلو قرار می دهد.این خودرو در زمینه ایمنی ضمن بهره گیری از 6 کیسه های جلو، جانبی و پرده ای، به سیستم های کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار های سیستم های ایمنی ADAS شامل کنترل حرکت بین خطوط، ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر، هشدار نقاط کور و ... مجهز شده است. 

همچنین از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه هوا برای سرنشنیان عقب، اهرم تعویض دنده از سمت راست فرمان، پدل شیفتر های تعویض دستی دنده از پشت فرمان، سقف پانورامیک، تنظیمات 6 حالته رانندگی، فرمان کمکی برقی، نور پردازی داخل کابین، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، استارت دکمه ای، استارت خودرو از روی ریموت، صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی، رانندگی  اتوماتیک بین خطوط LKA، کنترل فشار باد تایرها TPMS، حافظه صندلی و آینه راننده، تنظیم برقی صندلی های جلو،گرمکن و سردکن صندلی های جلو،کروز کنترل تطبیقی Adaptive، نور بالا اتوماتیک، رادار تابلوخوان، شارژر بی سیم تلفن همراه، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم صوتی Lion Melody اشاره کرد. TXL مجموعا 23 بلندگو شامل دو بلندگو روی پشت سری راننده دارد و تعداد تکنولوژی های ADAS یا کمک راننده آن به 21 عدد می رسد که مشابه VX در بالاترین سطح بازار ایران قرار می گیرد.

اکستریم LX

اکستریم LX با طول حدود 4.5 متر شاید کوچکترین عضو خانواده اکستریم در ایران باشد اما در بین کراس اوور های بازار ایران یکی از لوکس ترین ها و قوی ترین ها به حساب می آید که پارامتر های پریمیوم برند اکستریم آن را متمایز می کند. این کراس اوور از پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتون متر نیرو میگیرد. توان پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به هر 4 چرخ منتقل می شود.

 

از مهمترین امکانات اکستریم LX می توان به شش کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان و نقطه کور، تنظیم حالت های رانندگی، نور بالای اتوماتیک، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی حرفه ای SONY، سقف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی و… اشاره کرد.
این خودرو علاوه بر چین در ایران و برزیل نیز تولید می شود.



امیرحسین برخورداری
عکس: اعظم صباغ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ