«عروس قریش» راهی کشورهای عربی شد

اقتصاد ایران: «عروس قریش»، نوشته مریم بصیری، با نگاهی به زندگی بانوی بزرگوار، حضرت آمنه(س)، به‌تازگی به زبان عربی ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «عروس قریش» به تازگی به قلم بنان الفریجی به زبان عربی ترجمه و از سوی نشر دارتمکین در ‌کشورهای مقصد از جمله لبنان و عراق توزیع شد. 

این کتاب که در ایران از سوی نشر اسم منتشر شده، روایتی است از زندگی حضرت آمنه(س)، مادر پیامبر اکرم(ص)، به قلم مریم بصیری. عنوان کتاب نیز به ازدواج این بانوی بزرگوار با پدر رسول خدا(ص) اشاره دارد.

این کار بارها و بارها مورد بازخوانی نویسنده قرار گرفته و با منابع تاریخی تطبیق داده شده است. به‌ این‌ جهت‌ که روایت‌های تاریخی و اطلاعات در مورد حضرت آمنه(س) کم است با کارشناسان تاریخی و متخصص تاریخ اسلام جلساتی گذاشته شده و کتاب به آن‌ها عرضه شد و محتوای آن مورد بررسی قرار گرفت تا مشکلی در متن کار وجود نداشته باشد. نویسنده در بخشی از رمان از تخیل خود استفاده کرده است اما این بخش‌ها درمورد زندگی پیامبر نیست. کتاب روایتی جذاب و پرکشش دارد و خواننده را با خود همراه می‌کند.

آمنه(س) در اوایل جوانی با عبدالله ابن عبدالمطلب که از پاک‌ترین، خوش‌روترین و خوش‌خوترین جوانان قبیله خوش نام قریش بود، ازدواج می‌کند و محبوب‌ترین عروس عبدالمطلب می‌شود. ازدواجی که چندماه بیشتر طول نمی‌کشد و البته حسادت بسیاری از دختران شهر را بر می‌انگیزد. این کتاب در سیر روایت زندگی جناب آمنه، اتفاقات تاریخی دیگری را هم روایت می‌کند؛ مانند ماجرای سپاه ابرهه. 

«عروس قریش» با روایت فوت آن جناب به پایان می‌رسد. فوت در اثر ابتلا به بیماری و به امید وصال عبداالله بن ابن عبدالمطلب. با خواندن این داستان ارادت قلبی مخاطب به مادر بزرگوار حضرت رسول چند برابر می‌شود. زنی که در درستکاری و پاکی و درایت زبان‌زد اهالی شهر بود و قطعا به دلیل شخصیت ویژه و استثنایی‌اش، لیاقت پروراندن دری گران‌بها همچون رسول اکرم(ص) را داشته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «تمام صفات انبیا را یک جا به وی عطا کنید: صفای آدم، معرفت شیث، رقت قلب نوح، خلیلی ابراهیم، گفتار اسماعیل، رضای اسحاق، فصاحت صالح، حکمت لوط، سیمای یوسف، خشنودی یعقوب، بردباری موسی، طاعت یونس، صبر ایوب، جهاد یوشع، صوت داوود، حُب دانیال، وقار الیاس، زهد یحیی، بخشش عیسی و... صدا در صدا می‌پیچید از هر سو... السلام علیک یا محمد! السلام علیک یا محمود! السلام علیک یا احمد، السلام علیک یا حامد!»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ