عملیات جستجوی پلیس برلین علیه فعالان حامی فلسطینیان

اقتصاد ایران: پلیس برلین در آستانه سالگرد جنگ غزه عملیات جستجو علیه خانه‌های فعالان طرفداران فلسطینیان را در پیش گرفته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، پلیس برلین عملیات جستجو و تفتیش علیه خانه های فعالان طرفدار فلسطینیان را در پیش گرفته است.

به گفته پلیس این فعالان حمله جنبش مقاومت حماس به رژیم صهیونیستی را ستودند یا مظنون به انجام اقدامات دیگری هستند. پلیس برلین آپارتمان 5 مرد متهم به این اقدامات را تفتیش کرد.

به این ترتیب حدود یک هفته قبل از اولین سالگرد آغاز جنگ غزه پلیس برلین به فعالان صحنه حامی فلسطین یورش برد. آپارتمان مرد 18 ساله‌ای که گفته می شد در جریان بازگشایی یک مرکز فرهنگی در اواسط سپتامبر، پایه میکروفون را به سمت جو چیالو ، سناتور فرهنگی حزب دموکرات مسیحی پرتاب کرده و یک زن را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، نیز روز دوشنبه بازرسی شد. به گفته پلیس سایر مظنونان نیز حمله جنبش مقاومت فلسطین حماس به رژیم صهیونیستی را بصورت آنلاین تمجید کرده بودند.

در عین حال، در روزهای اخیر ناآرامی ها در تظاهرات های حامی فلسطینیان در برلین افزایش یافته و همچنین شعارهای ضد اسرائیلی و نمادهای جنبش مقاومت فلسطین حماس بر دیوار خانه ها در برخی از نقاط شهر برلین افزایش یافته است.

در مجموع در این عملیات تفتیش، پلیس خانه های پنج مرد 18 تا 40 ساله را بازرسی کرد. به گفته پلیس این افراد مظنون به ارتکاب یک جرم جنایی "از طریق فعالیت های مشکوک به طرفداری از فلسطین" هستند. بر این اساس آن ها به ظن نقض صلح، فتنه و استفاده از نمادهای سازمان های خلاف قانون اساسی تحت بازجویی قرار دارند.

در جریان عملیات بازرسی در مناطق فریدریششاین، بریتز، گروپیوسشتات، تگل و شونبرگ، پلیس تلفن های همراه، رایانه ها و سایر حامل های داده این فعالان حامی فلسطینیان را مصادره کرد. پلیس با حدود 125 افسر در این عملیات مستقر شد. گفته می شود که هیچ یک از فعالان فعلا دستگیر نشده است.

ضربه‌ای جدید به صنعت خودروسازی آلمان وارد شد

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ