افزایش مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور

اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها، به‌ویژه آموکسی‌سیلین، در ایران رواج یافته است، گفت: برخی از پزشکان به دلیل درخواست بیماران یا به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی، آنتی‌بیوتیک‌ها را در موارد نامناسب تجویز می‌کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی؛ رئیس سازمان غذا و دارو، به بررسی دلایل مصرف بالای آموکسی‌سیلین در کشور اشاره و اظهار کرد: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها، به‌ویژه آموکسی‌سیلین، به دلایل متعددی در ایران رواج یافته است.

وی همچنین با اشاره به آگاهی کم مردم نسبت به مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها افزود: بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان تمام عفونت‌ها مؤثرند، از جمله عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوانزا. این نگرش نادرست موجب مصرف بی‌مورد آموکسی‌سیلین و سایر آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: علاوه بر این، فرهنگ عمومی و توصیه‌های غیرعلمی نیز نقش مؤثری در این زمینه دارد. برخی افراد به تجربیات شخصی و نظرات اطرافیان بیشتر اعتماد می‌کنند و این مسئله منجر به مصرف نامناسب آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.

وی همچنین به تجویز بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها توسط برخی پزشکان اشاره و بیان کرد: برخی از پزشکان به دلیل درخواست بیماران یا به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی، آنتی‌بیوتیک‌ها را در موارد نامناسب تجویز می‌کنند.

محمدی از مردم خواست تا در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها دقت بیشتری داشته باشند و تنها تحت نظر پزشک از آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ