برگزاری جلسه کمیته فنی وزنه‌برداری برای بررسی حواشی تیم جوانان

اقتصاد ایران: جلسه کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری فردا برگزار خواهد شد تا در مورد عملکرد تیم جوانان و حواشی مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا با حواشی زیاد به پایان رسید و تیم پسران ایران با چهار وزنه‌بردار و دختران با ۵ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کردند که حاصل کار آن‌ها کسب دو مدال نقره و دو برنز بود و ایران تنها در یک وزن صاحب مدال مجموع شد.

تیم ایران در دوره قبلی این مسابقات با کسب ۵ مدال طلا، ۹ نقره و یک برنز در رده بندی تیمی قهرمان شد اما در این دوره تیم پسران با ترکیب ناقص مقامی بهتر از یازدهمی به دست نیاورد و تیم دختران هم در رده بندی تیمی در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

بررسی نتایج به دست آمده تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی نشان داد این فدراسیون هر چقدر که در ایجاد حواشی نقش پررنگی داشت در مدال آوری ضعیف کار کرد. در ابتدا حذف ۶ وزنه‌بردار ایران از مسابقات جهانی به دلیل عدم رعایت بازه زمانی دوپینگ شوک بدی را به تیم ملی وارد کرد به طوری که اکثر وزنه‌بردارانی که شانس مدال داشتند به خاطر سهل انگاری فدراسیون وزنه‌برداری این مسابقات را از دست دادند و در نهایت تیم پسران با ۴ وزنه‌بردار راهی این مسابقات شد.

پس از ماجرای حذف ۶ وزنه‌بردار انتشار لیست ۳۹ نفره برای حضور در اسپانیا سر و صدای زیادی به پا کرد به طوری که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای توضیح این لیست به وزارت ورزش و جوانان احضار شد. البته انوشیروانی در مورد لیست نفرات اعزامی به اسپانیا گفته بود: «این لیست اولیه فدراسیون بوده اما هیچ زمانی قرار نبود این نفرات به اسپانیا اعزام شوند.» در نهایت حواشی این لیست و حذف ۶ وزنه‌بردار منجر به کاهش نفرات و در نهایت اعزام ۲۰ نفر شد. نکته جالب توجه اینکه در لیست اعزامی نام همسر و دختر یکی از مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری هم به چشم خورد که گفته می‌شد آن‌ها با هزینه شخصی به این مسابقات اعزام شدند. هر چند که این سوال هنوز نامبهم است که مگر فدراسیون آژانس مسافرتی است که باید برای اعضای خانواده یکی از مسئولان فدراسیون ویزا تهیه کند.

در نهایت پرونده این مسابقات با حواشی عجیب و غریبی که داشت به پایان رسید؛ در جریان این مسابقات فاطمه کشاورز دختر ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران هم از هتل تیم ملی خارج شد و دیگر به ایران بازنگشت. حالا با توجه به تمامی اتفاقاتی که در این سفر جنجالی رخ داده جلسه کمیته فنی به ریاست حسین رضازاده برگزار شود تا در مورد نتایج تیم و عملکرد وزنه‌برداران و همچنین حواشی به وجود آمده صحبت و تصمیم‌گیری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ