گردشگری ارزان و در دسترس برای شهروندان تهرانی

اقتصاد ایران: عضو شورای شهر تهران از گردشگری ارزان در دسترس برای شهروندان تهرانی در این دوره از مدیریت شهری خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید احمد علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله، به گرامیداشت روز گردشگری که مصادف با جمعه ششم مهرماه بود، اشاره کرد.

وی افزود: این روز را فرصتی برای تقدیر از اداره کل میراث فرهنگی و مدیریت شهری به خاطر تعامل مثبت با شورا و شهرداری می‌دانیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایران تحت تأثیر رویدادهای غم‌انگیز جنگ قرار دارد، بر اهمیت هویت شهر و امید به ارائه الگوی صلح تأکید کرد.

علوی ادامه داد: روند پرشتاب توسعه شهرنشینی و تغییرات کیفی آن نیازهای جدیدی را به وجود آورده که اساس شهرسازی را در معرض تحول بنیادی قرار داده است.

وی تصریح کرد: در شهرهای بزرگ، یورش ساخت و سازها به حومه و افزایش فاصله محل سکونت و کار، تأمین نیازهای عمومی شهروندان را دشوار کرده و همبستگی اجتماعی را محدود کرده است. این موضوع به گسترش تنش‌های روانی، احساس تنهایی و آسیب‌های اجتماعی دامن زده و ضرورت رویکردهای نوین در مدیریت شهری را نمایان کرده است.

رئیس کمیته گردشگری شورا با تأکید بر تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی گفت: این تعامل می‌تواند به گسترش گردشگری خانواده‌محور کمک کند و به تدوین برنامه‌های متناسب برای حفظ آثار فرهنگی، تاریخی و گردشگری منجر شود.

علوی همچنین به ظرفیت‌های تهران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری اشاره کرد و گفت: وجود میراث ملموس و ناملموس، گردشگری طبیعی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و تاریخی از اهداف مدیریت شهری است.

وی از پیگیری مستمر یکپارچگی مدیریت موزه‌ها و اماکن گردشگری و تأسیس سازمان گردشگری به عنوان راهکاری برای بهبود بهداشت روانی، رشد خلاقیت و اشتغال یاد کرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به کمبود روایت‌های هویتی برای جوانان گفت: امروز فرهنگ آپارتمان‌نشینی و کمبود فضاهای باز، اوقات فراغت را به سمت فعالیت‌های غیرفعال سوق داده است. کاش می‌شد تورهای گردشگری برای ظالمان برگزار کرد تا عاقبت ظلم را ببینند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ