داستان تلخ مهاجرت کارگران اهل چک در انگلیس

اقتصاد ایران: شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی فاش کرد که شهروندان جمهوری چک در شعب مختلف مک‌دونالد و یک شرکت تولید نان در انگلیس مورد سوءاستفاده قرار گرفته و رسماً به بردگی کشیده شده‌اند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری چک، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی فاش کرد که شهروندان جمهوری چک در شعب مختلف مک‌دونالد و یک شرکت تولید نان در انگلیس مورد سوءاستفاده قرار گرفته و رسماً به بردگی کشیده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، قربانیان که عمدتاً بی‌خانمان یا معتاد به مواد مخدر بودند، در شرایط بسیار سخت کار می‌کردند و همچنین محل زندگی آن‌ها مکان‌های بسیار کوچک و کثیف بود و حقوق و دستمزد آن‌ها به مدت بیش از چهار سال پرداخت نشده بود.

این سوءاستفاده‌ها در یکی از شعب مک‌دونالد در جنوب انگلستان و یک شرکت نانوایی با شعبه‌هایی در همان منطقه، از جمله شمال لندن، رخ داده است.

به گفته بی‌بی‌سی، قربانیان که برای تامین نان‌ و شیرینی برای سوپرمارکت‌های بزرگی مانند تسکو به کار گرفته شده بودند، حداقل دستمزد را دریافت می‌کردند، اما تقریباً تمام درآمدشان توسط یک باند تبه‌کار که اعضای آن تبعه جمهوری چک بودند، تصاحب شده بود.

به گفته قربانیان، آنها مجبور به زندگی در شرایط غیربهداشتی بودند و تنها چند پوند در روز برای زنده ماندن دریافت می‌کردند.

این باند نیز آنها را با زور و تهدید کنترل می‌کرد و گذرنامه‌هایشان را توقیف کرده بود و حتی زمانی که سعی به فرار داشتند، دوباره به صورت قاچاق آن‌ها را به بریتانیا باز می‌گرداند.

"پاول"، یکی از قربانیانی که با اجازه انتشار اسم خود، حریم شخصی را کنار گذاشت و تجربیات دردناک خود را به اشتراک گذاشته است، گفت زمانی که در جمهوری چک بود، به او وعده یک شغل خوب با حقوق بالا در بریتانیا داده شده بود و او با امید به کار قانونی در این کشور آمد، اما در عوض با رفتارهای غیرانسانی مواجه شد که اثرات دائمی بر سلامت روانی او داشته است.

وی گفت: آسیب به سلامت روانی من غیرقابل جبران است و برای همیشه با من خواهد بود. وی افزود که برای 70 ساعت کار در هفته در شعبه مک‌دونالد، فقط چند پوند در روز به او داده می‌شد.

فعالیت‌های این باند سرانجام در اکتبر 2019 افشا شد، زمانی که قربانیان با پلیس در جمهوری چک تماس گرفتند و سپس پلیس چک همتایان بریتانیایی خود را از این موضوع مطلع کرد.

پلیس انگلیس کشف کرد که این باند درآمد قربانیان را برای تأمین زندگی لوکس خود، از جمله خرید خودروهای گران‌قیمت، جواهرات و طلا و املاک در جمهوری چک، استفاده می‌کرد.

بی‌بی‌سی پس از بررسی اسناد قانونی مربوط به محاکمه این باند و مصاحبه با سه قربانی، متوجه شد که شرکت‌های درگیر در این پرونده استثمار و بردگی ، سال‌ها هشدارها را نادیده گرفته بودند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ