سفر پرحاشیه تیم ملی موج‌سواری/ مسابقات در دانمارک، اقامت در سوئد!

اقتصاد ایران: سفری که تیم ملی موج سواری ایران به مسابقات جهانی داشت با حاشیه هایی همراه شده که پای حراست وزارت ورزش و نهادهای نظارتی به ماجراهای آن را باز کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی موج سواری ایران که یکی از رشته های زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی است، اواخر شهریور راهی دانمارک شد تا در مسابقات جهانی شرکت کند اما نه بخش رسانه ای این انجمن و نه روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی اخباری از نتایج و عملکرد این تیم را در اختیار رسانه ها قرار نداد و روی سایت این دو هم اثری از نتایج نبود.

اما این سفر جدا از اعلام و مشخص نشدن نتایج، حواشی دیگری را هم به دنبال داشته که خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد گزارش آن در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفته و قرار است با تخلفاتی که در این سفر صورت گرفته برخورد شود.

به گفته علیرضا رستمی عزت رئیس انجمن موج سواری طاها نیرومند، مریم آقایی، وانیا نجاتی زاده، سینا عابدی، امیر ابوالحسنی، ادنا قانونی و صوفیا نادری ملی پوشانی بودند که راهی دانمارک شدند تا در این دوره از مسابقات شرکت کنند. هر چند به گفته وی به چهار ملی پوش ایران ویزا ندادند تا در نهایت این تیم با ۷ ورزشکار راهی دانمارک شود.

برای سفر ملی پوشان موج سواری به مسابقات جهانی از هر یک مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان دریافت شده است که به گفته یکی از نفرات اعزامی هزینه ای که برای این سفر صورت گرفته و امکاناتی که برای ملی پوشان فراهم شده بود رقمی پایین تر را شامل می شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که این مبلغ مستقیم به حساب رستمی رئیس انجمن موج سواری واریز شده و از ملی پوشان وکالت هم گرفته شده که البته مشخص نیست این وکالت بابت چه موردی بوده است.

تیم ایران پس از رسیدن به فرودگاه کپنهاگ و پس از دقایق معطلی به سمت هتلی در نزدیک فرودگاه حرکت می کند اما در حالی که ملی پوشان منتظر انجام کارهای مربوط به پذیرش بودند تا در اتاق های خود مستقر شوند، رفت و برگشت رئیس انجمن و سرمربی تیم به داخل هتل همراهان را به کیفیت آن مشکوک می کند که پس از بررسی بیشتر مشخص می شود این مکان هتل مناسبی برای اقامت تیم ملی نیست.

ورود نماینده حراست به ماجرا هم مهر تاییدی است بر این که این مکان شبیه هتل نیست. در این میان دو نفر از اقوام سرمربی تیم ملی که برای استقبال به فرودگاه آمده بودند پیشنهاد می کنند که تیم ملی موج سواری ایران به خانه شخصی آنها در سوئد بروند. اعضای تیم هم که خسته از سفر بودند با این پیشنهاد موافقت می کنند و تیم ایران راهی سوئد می شود در حالی که مسابقات در دانمارک برگزار می شد.

یکی از نفرات اعزامی در مورد این ماجرا می گوید: «وقتی نماینده حراست هتل را دید آن را مناسب اقامت ملی پوشان ندانست و با پیشنهاد دایی سرمربی تیم ملی راهی سوئد شدیم تا در خانه ای که چند اتاق داشت و خالی بود اقامت کنیم. وقتی رسیدیم با یک کامیون تخت و وسایل دیگر را آوردند تا شرایط برای اقامت فراهم شود.

این طور گفته شد که خانم ها در طبقه بالا باشند و آقایان در طبقه پایین اقامت داشته باشند که البته بعد از چند روز این ترکیب بهم خورد! ضمن این که صبحانه با خودمان بود و ناهار و شام هم که برده بودیم! در اصل امکاناتی برای تیم ملی در نظر گرفته نشده بود.

با این که ما ۲۳۰ میلیون داده بودیم اما در بررسی هایی که انجام دادیم این امکانات با هزینه ای که گرفته بودند فاصله زیادی داشت که همین امر موجب اعتراض برخی اعضای تیم شد. با این حال ناچار به تحمل شرایط بودیم. در این بین آقای رستمی رئیس انجمن و قهاریان سرمربی تیم خیلی کنار تیم نبودند و بیشتر به دنبال کارهای شخصی خودشان بودند و حتی سرمربی تمرین خاصی را هم برای ملی پوشان در نظر نگرفته بود.»

سفر تیم ملی موجو سواری ایران به دانمارک در شرایطی به پایان رسید که اختلاف نظر و درگیری های لفظی هم در آن مطرح شد و مسئول حراستی که به همراه این تیم حضور داشته وعده داده اتفاقات آن را گزارش کند تا از سوی مسئولان وزارت ورزش پیگیری شود.

مواردی که از این سفر اشاره شد بخشی از اتفاقات عجیبی است که در آن رخ داده و مستندان آن که در اختیار گروه ورزشی مهر است به رسم امانت و برای حفظ آبروی افراد باقی می ماند. قطعا وزارت ورزش و جوانان و مسئولان مرتبط این موضوع و اتفاقات عجیب و بعضا ناراحت کننده را بررسی و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ