داستان های دینی باید در زندگی جوانان تاثیر گذار باشند

اقتصاد ایران: قم- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: داستان های دینی و مذهبی باید به نوعی به تحریر در بیایند که مخاطب بتواند از آن برای راهبری زندگی اش استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره روضه‌های داستانی که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید الشهدای مقاومت آیت الله حسن نصرالله اظهارکرد: برگزاری این سوگواره اقدام خوب و شایسته ای بوده و است که در حوزه هنری شروع شده است.

وی با بیان اینکه قدم به قدم برای درک واقعیت‌ها باید کار حقیقی در فرهنگ انجام شود، تصریح کرد: در صورتی که این چنین شود جلوه درونی شکل می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی اضافه کرد: سوگواره روضه‌های داستانی در ایستگاه پنجم قرار گرفته است، تصریح کرد: این سوگواره یک برنامه ملی است که در این دوره اساتید برجسته داستان نویسی حضور یافتند و برای برگزاری این سوگواره تلاش کردند که لازم است از آنان قدردانی داشته باشیم.

وی با اشاره به سوال ذهنی که نسبت به داستان‌های معصومین (ع) پیش می‌آید، گفت: باید بررسی کرد در کنار آثار معنوی و مواجهه با نام و ذکر نام ائمه چه برداشت می‌کنیم.

دادمان ادامه داد: یکی از ایرادهای ما در داستان‌های مربوط به ائمه (ع) ما به گونه‌ای است که جوانان نمی‌دانند از آن باید چه بهره‌ای ببرند و سوال می‌شود این همه نیرویی که هست چرا نمی‌تواند این اثر را به صورت شکلی در بیاورد و چرا نمی‌توانیم برای اصلاح خودمان بهره ببریم.

وی اضافه کرد: جایی که ما از داستان دینی صحبت می‌کنیم باید احوالی حاکم شود که با این احوال بتوانیم متفاوت‌تر زندگی کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: داستان دینی با سوژه پیرامون وروضه داستانی زمانی می‌تواند اثر گذار باشد که بدون شعار همراه با جهت دهی برای مخاطب باشد.

وی با تاکید بر اینکه روضه خوانی درک عمیق لازم دارد، گفت: اگر در رابطه با سیدالشهدا روضه می‌خوانیم باید پاسخ این سوال را بگیریم اگر در شرایط جهان امروز امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) بودند چه می‌کردند.

دادمان با اشاره اینکه حسن نصرالله قهرمان جوانی ما بود، تصریح کرد: ما هر آنچه راجع جنگ و امام خوانده بودیم عیناً در رفتار این شهید می‌دیدیم و همین موجب شده بود عاشقش شویم.

دبیرخانه دائمی داستان دینی در قم آغاز به کار می‌کند

سید علی نقیب دبیر این سوگواره نیز در بخش دیگری از این مراسم با ارائه گزارشی مختصر از برگزاری این سوگواره بیان کرد: سوگواره روضه‌های داستانی در سه دوره به صورت استانی برگزار شد اما از سال گذشته به صورت ملی برگزار شد.

وی افزود: در طول این مدت ۴ نشست با موضوع سوگواره مواجهه انسان معاصر با سید الشهدا برگزار شد و اساتید خوبی حضور یافتند که منجر به رشد ارسال آثار درحدود چهار برابر نسبت به سال گذشته شد که حاکی از مؤثر بودن کارگاه‌ها در استان قم است.

نقیب با بیان اینکه از سال بعد دبیرخانه دائمی داستان دینی در قم آغاز به کار می‌کند، گفت: این سوگواره موجب شد که اتفاقات خوبی را در آینده پیش رو داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ