کمک ۵ میلیارد تومانی مردم آذربایجان‌غربی برای بازسازی عتبات

اقتصاد ایران: ارومیه - مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: در طول نیمه نخست امسال میزان جذب و جمع‌آوری نذورات ستاد استان، به حدود پنج میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قنبر کریم روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با ابراز تأسف از رتبه پایین آذربایجان‌غربی نسبت به سقف جمع آوری نذورات در کشور، افزود: مردم موقوفات خود را به سمت بازسازی و توسعه عتبات سوق دهند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی و توسعه عتبات یک تشکل صد در مردمی است و به صورت خیریه‌ای و تبرعی (مستحبی) اداره می‌شود، افزود: وظایف ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در سه محور جذب نیروی انسانی متخصص، جمع‌آوری نذورات برای بازسازی و توسعه عتبات مقدسه در عراق و سوریه و خدمات‌رسانی در ایام اربعین و پیاده روی عظیم اربعین حسینی به صورت اسکان و تغذیه زائران اربعین است.

مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده را در اختیار مرکز (حساب متمرکز) قرار می‌دهیم، تصریح کرد: مبالغ نیز جهت بازسازی و توسعه عتبات عالیات شامل حرم‌های مطهر امیرمومنان (ع) در نجف، حرم حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا، حرم مطهر کاظمین، سامرا در عراق، و حرم حضرت زینب در سوریه هزینه می‌شود.

کریم نژاد با اشاره به صدور مجوز ایجاد ۶۰ موکب اسکان و تغذیه در اربعین امسال اظهار کرد: این مواکب با ۲۳۰۰ خادم به پذیرایی و اسکان زائران اباعبدالله پرداختند.

وی ادامه داد: در اربعین امسال، اسکان ۱۶۵ هزار نفر یک روزه، تغذیه برای بیش از یک میلیون نفر و پذیرایی و میان وعده ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مواکب استان انجام شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ