شهریاری، سرمربی موقت استقلال را انتخاب کرد

اقتصاد ایران: هرچند هنوز به صورت رسمی برکناری جواد نکونام اعلام نشده اما پیش از سفر استقلال به قطر اتفاقات قابل توجهی افتاده است.

 فوتبالی: هرچند هنوز به صورت رسمی برکناری جواد نکونام اعلام نشده اما پیش از سفر استقلال به قطر اتفاقات قابل توجهی افتاده است.

 جواد نکونام در استقلال همیشه حاشیه داشته است اما در این فصل شاهد لبریز شدن کاسه صبر هواداران این تیم بودیم. شروع ماجرای اخراج جواد نکونام به شکست آبی‌ها مقابل استقلال خوزستان برمی‌گردد. کمتر کسی فکر می‌کرد استقلالِ نکونام برابر خوزستانی‌ها بازنده باشد اما این اتفاق رخ داد و در همان اهواز شاهد شعار حیا کن، رها کن علیه جواد نکونام بودیم.

هواداران استقلال سپس در فضای مجازی خواهان اخراج نکونام شدند و با بیش از 150 هزار کامنت، نارضایتی خود از شرایط تیم محبوبشان را به اطلاع هلدینگ خلیج فارس رساندند. هلدینگ هم پس از این اتفاقات با چندین سرمربی بر سر میز مذاکره نشست اما توافقی حاصل نشد و احمد شهریاری با حضور در تمرین آبی‌ها، نکونام را ابقا کرد.

داستان ناکامی‌های نکونام اما پس از این باخت هم تمامی نداشت و این سرمربی مقابل نساجی به تساوی رسید و دربی هم بازنده شد. پس از دربی بود که جواد نکونام با انتشار متنی در فضای مجازی از هدایت استقلال تلویحا استعفا کرد اما هیات مدیره باشگاه به دلیل مصاف حساس با السد با این موضوع مخالفت کردند. حتی شهریاری بعد از ظهر پنج‌شنبه هفته گذشته به همراه چند پیشکسوت که هنوز نام آن‌ها مشخص نشده به خانه جواد نکونام رفتند و او را راضی کردند تا در بازی با السد روی نیمکت بنشیند. حتی این بحث مطرح شد که اگر نکونام السد را شکست دهد، در بازی با هوادار که اکنون در قعر جدول لیگ برتر قرار دارد، می‌تواند موفق باشد و با دو پیروزی، هواداران به آینده امیدوار شوند و نکونام هم در استقلال بماند. نکونام هم قبول می‌کند و درحالی که نامه خداحافظی نوشته بود و استعفای رسمی هم نداده بود پس از بیانیه باشگاه استقلال که از ابقای نکونام در تقابل با السد خبر می‌داد، درحالی که کمتر کسی فکر می‌کرد بعد از ظهر جمعه به تمرین استقلال رفت. 

هم بیانیه باشگاه در جهت ابقای نکونام در بازی با السد و هم حضور نکونام پس از نامه خداحافظی در تمرین استقلال، هواداران را ناراحت‌تر کرد اما احمد شهریاری به عنوان رییس هیات مدیره استقلال و نماینده هلدینگ در باشگاه، تصمیمش را عملی کرد. سپس نکونام به همراه کادرفنی خود و تیم بی‌روحیه استقلال به قطر اعزام شدند.

اما احمد شهریاری موازی با ابقای نکونام با سهراب بختیاری‌زاده تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد که در صورت هرگونه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی مثل شکست استقلال مقابل السد یا کناره‌گیری قطعی جواد نکونام از سرمربیگری استقلال، او به‌عنوان سرمربی موقت روی نیمکت استقلال در بازی با السد یا هوادرا بنشیند و پس از حضور سرمربی جدید، دستیار اول او شود.

 شهریاری البته ترس این را داشت که نکونام مانند بازی فولاد و الهلال، استقلال را پیش از بازی با السد رها کند و برای همین با سهراب بختیاری‌زاده تماس گرفت و به او اعلام کرد که آماده باشد حتی قرار شد ویزای قطر هم برای بختیاری‌زاده هم گرفته شود. البته سهراب بختیاری‌زاده این پیشنهاد را قبول نکرد و به قطر نرفت؛ هرچند ویزا و بلیت او از سمت باشگاه آماده شده بود.

شاید برای همه این سوال به وجود بیاید که چرا شهریاری سراغ سهراب بختیاری‌زاده رفته است؟ بختیاری‌زاده در زمان بازیگری‌اش در صبای قم یکی از بازیکنان محبوب احمد شهریاری بود. مدیرعامل آن زمان صبا علاقه ویژه‌ای به بختیاری‌زاده داشت و بعدها به بختیاری‌زاده پیشنهاد سرمربیگری این تیم را داد اما سهراب قبول نکرد. هرچند با مدیریت شهریاری، صبای قم منحل شد.

اکنون سهراب بختیاری‌زاده اصلی‌ترین گزینه هلدینگ برای سرمربیگری موقت است و حالا باز هم این امکان وجود دارد که سهراب پیشنهاد شهریاری را نپذیرد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ