ذخیره سازی بیش از ۳۷ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی ایذه

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل شیلات خوزستان گفت: امسال در اقدامی ترویجی و به صورت پایلوت ۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی در استخرهای ۲ منظوره شهرستان ایذه رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سوری عصر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای طرح ترویجی پرورش متراکم کپور ماهیان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم شیلاتی شهرستان ایذه عنوان کرد و افزود: یکی از رویکردهای اصلی در دستیابی به اهداف و مأموریت‌های اجرایی در حوزه آبزی پروری توسعه مشاغل خُرد خانگی و روستایی است و با توجه به استعداد شهرستان‌ها متغیرهایی در این زمینه وجود دارد.

وی به موفقیت طرح متراکم پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی ایذه اشاره کرد و گفت: امسال در اقدامی ترویجی و به صورت پایلوت ۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره شهرستان ایذه رهاسازی شد و متقاضیان برای پرداخت تسهیلات در فصل کاری آینده به بانک‌ها و مؤسسات مالی مربوطه معرفی می‌شوند.

سوری با بیان اینکه در بحث آبزی پروری پایداری منبع آب به لحاظ کمیت و کیفیت حائز اهمیت است و محدودیت و کاهش منابع آب شیرین باعث شده است که آب‌های نامتعارف در آبزی پروری بکارگیری ‎شود ادامه داد: در پرورش تلفیقی آبزیان در استخرهای ذخیره کشاورزی، آب خروجی از استخر پرورش ماهی، غنی شده و املاح و برخی از مواد مورد نیاز گیاهان را به صورت محلول به محصولات کشاورزی می‌رساند.

این مقام مسئول، از جمله مزیت‌های اقتصادی این طرح را علاوه بر اشتغال‌زایی، زودبازده بودن طرح، نیاز به زمین کم، سرمایه‌گذاری اندک، غنی‌سازی آب و خاک، افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهبود کیفیت تولیدات زراعی و باغی عنوان کرد.

وی همچنین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن ایذه را از دیگر ظرفیت‌های شناسایی شده این منطقه دانست و عنوان کرد: مطالعات اجرایی طرح به زودی آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ