سه دستگاه معادن کشور را نا ایمن می‌دانند

اقتصاد ایران: وزیر کار گفت: ماشین آلات و تجهیزاتی که در معادن کشور وجود دارد از نظر ما، سازمان استاندارد و وزارت صمت فاقد ایمنی است‌.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم احمد میدری امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در ارتباط با اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور مصوبه صد و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهارداشت: بحث بر سر این است که ما بعضی از مسائل را نمی توانیم حل کنیم و نوشتن آیین نامه هم مشکلی را حل نمی کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جان باختن معدن کاران طبس افزود: این جانباختگان، قربانیان نظام ناکارآمد بودن، این ناکارآمدی را نمی توان با نوشتن یک آیین نامه حل کرد. 

وی بیان داشت: آیین نامه معادن هم بسیار خوب نوشته شده بود اما امکان اجرای آن وجود ندارد. در بحث آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور هم به همین شکل است امکان اجرای آیین نامه وجود ندارد و اگر اجرا نشده به این دلیل است که ما تاکید کرده ایم که باید تمام تجهیزات و ماشین آلات معدنی کشور باید استاندارد داشته باشد.

وی بیان داشت: از سال 96 و بعد حادثه معدن یورت تاکنون 4 وزیر تعاون مکاتبه کرده اند که این استانداردها تعریف شود. برای اینکه این موضوع تعریف شود دانش محدود است، آزمایشگاه های مرجع در این زمینه وجود ندارد و ماشین آلات و تجهیزاتی که در معادن کشور وجود دارد از نظر ما، سازمان استاندارد و وزارت صمت فاقد ایمنی است‌.

میدری بیان داشت: اگر در آیین نامه بنویسم که باید استانداردها رعایت شود، اما رعایت نمی شود. به این دلیل که اقتصاد معدن کوچک است. شرکت هایی که باید در زمینه دانش فنی و سایر شرایطی که استاندارد را بوجود آورند نداریم. لذا خیلی مسائل پیچیده است. 

وی بیان داشت: در یک هفته گذشته هم در جلسات مختلف بحث شده است که چگونه می توانیم از این دایره بسته خارج شویم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در مورد آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور مساله به همین شکل است اولا این سخت و زیان آور بودن به ضرر کارگر و کارفرما است و به لحاظ مالی هم هزینه های سنگینی برای سازمان تامین اجتماعی و دولت دارد.

میدری گفت: براساس برآوردی که در سازمان تامین اجتماعی انجام شده این بار مالی بر دوش سازمان است بنابراین هر جایی که امکان دارد شرایط سخت و زیان آور مشاغل تغییر کند ما همکاری می کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 850 هزار بازنشسته از محل مشاغل سخت و زیان اور داریم، بیان داشت: این تعداد رو به افزایش است. اراده وزارت کار این است که کارگران کمتری در شرایط زیان و سخت کار کنند ما تنها امتیازی که می توانیم به کارگران ارائه کنیم بازنشسته کردن پیش از موعود است. اما سخت و زیان آور به این معناست که باید دستمزد آن تغییر کند و طرح طبقه بندی مشاغل هم باید تغییر کند. 

میدری افزود: برای مشاغل سخت و زیان آور باید طبقه بندی مشاغل انجام شود وگرنه مساله حل نمی شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ