گزارش مهر از نشست ابعاد حقوقی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

اقتصاد ایران: نشست ابعاد حقوقی بین المللی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در محل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ابعاد حقوقی بین المللی رژیم صهیونیستی لبنان با حضور سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، رضا فتوره چی حقوقدان و کارشناس مسائل غرب آسیا، زهره الهیان دبیر کل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی و مَروه کَشیری حقوقدان و استاد حقوق بین الملل در دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین برگزار شد.

صهیونیست‌ها مرگ و نابودی خودشان را قطعی می‌بینند

در ابتدای این نشست ابطحی گفت: سال‌ها است غربی‌ها هر کسی را که می‌خواست بر علیه نظام سلطه انتقاد کند، خفه می‌کردند. اما امروز در غرب شاهد هم‌صدایی با شعارهای انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها مرگ و نابودی خودشان را قطعی می‌بینند، هیچ وقت هم اینقدر درباره مرگ خودشان وحدت نظر نداشته اند. تفکر نتانیاهو این است که جنگ را توسعه و گسترش بدهد چون شکست خورده است. آن‌ها معتقدند بااخلاق ترین ارتش دنیا هستند در صورتیکه بی شرم تر از اینها پیدا نخواهد شد.

به گفته وی، نبرد در جبهه لبنان ابعاد متعددی دارد. یکی از ابعاد، بُعد حقوقی آن است. برای ما دسترسی به لبنان راحت تر از فلسطین است. لبنانی‌ها حامی غیر از ملت ایران ندارند.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین با اشاره به حضور مجروحان لبنانی در تهران مطرح کرد: زن و شوهر لبنانی که در انفجار پیجرها مجروح شده اند برای درمان به تهران آمده اند. مرد دو چشم و دو دستش را از دست داده است. همسرش گریه می‌کرد، می‌گفت وقتی همراه شوهرم به تهران آمدم، دو فرزندم را منزل عمویشان گذاشتم و آمدم. دو تا بچه من همراه با عمو و زن عمو و بچه‌های آن‌ها در حمله جنگنده‌های صهیونیست‌ها در جنوب لبنان شهید شده اند.

پایه‌های رژیم صهیونیستی سُست شده است

فتوره چی در ادامه نشست مذکور با بیان اینکه نتانیاهو از محل اقامت‌گاه خودش نمی‌توانست بیرون بیاید، گفت: رسوایی از این بالاتر نمی‌تواند باشد. این فجایع با روی کار آمدن دولت راست‌گرا و مذهبی به وجود آمد.

وی افزود: پایه‌های این رژیم سست شده است. غیر از اتحادیه عرب و شورای عالی خلیج فارس بقیه کشورها نسبت به این فجایع واکنش نشان دادند و حتی از کشور ما جلوتر رفتند. تداوم نشست‌ها، اعتراضات و تجمعات در طول یک سال در عمان و یمن و حتی خیلی از کشورهای غربی را به وضوح می‌بینیم.

گزارش مهر از نشست ابعاد حقوقی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

به گفته فتوره‌چی، در لبنان شاهد حملات تروریستی کورکورانه و بدون هدف رژیم صهیونیستی هستیم. این اقدامات غیرانسانی به حدی کور است که دیپلمات‌ها هم مورد هدف قرار می‌گیرند. زمانی که دو کشور با هم در حال جنگ باشند، دیپلمات‌ها از مصونیت امنیتی و جانی برخوردار هستند. رژیم اشغالگر قدس اقدام تروریستی را به دیپلمات‌ها هم کشانده است. از بس جنایاتش کورکورانه است.

این حقوقدان عنوان کرد: دولت رژیم صهیونیستی باید پاسخگو این جنایات غیرانسانی کور باشد. گروهی از حقوقدانان از ترکیه، برزیل، ونزوئلا و عمان که امکانات خوبی دارند، اعلام آمادگی کرده و منتظر هستند ما از ایران به آن‌ها خط و نقشه راه بدهیم تا در مجامع بین المللی به ابعاد حقوقی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان بپردازند.

طوفان الاقصی نقطه عطف تغییر و تحول در عرصه بین الملل است

الهیان در پایان نشست مورد اشاره گفت: مقام معظم رهبری جنگ غزه و لبنان را به دفاع مقدس تشبیه کردند و گفتند جهاد فی سبیل الله است و پیروزی با مقاومت است.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی شروع کرده بودند به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که یکباره حمله حماس و همراهی جبهه مقاومت معادلات را عوض کرد. امروز با تغییر و تحول در عرصه بین الملل مواجه هستیم که نقطه عطف آن طوفان الاقصی است.

گزارش مهر از نشست ابعاد حقوقی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

دبیر کل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی افزود: بعد از ترور هنیه در تهران مشخص شد سناریو رژیم صهیونیستی کشاندن ایران پای جنگ است که به واسطه آن آمریکا و کشورهای اروپایی را هم به صحنه بیاورد. ان شاالله با همراهی مقاومت شکست سنگینی را این رژیم جعلی متحمل خواهد شد.

به گفته وی، امروز موضوعیت خود حزب الله است که مورد هدف قرار گرفته و در عرصه جنگ تمام عیار هستند. شهادت فرماندهان حزب الله ضایعه سنگینی بود، اما دست برتر با حزب الله و لبنان خواهد بود. الهیان تاکید کرد: ترکیه و آذربایجان به جهت تأمین سوخت رژیم صهیونیستی باید مورد اعتراض قرار بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ