اقدام قابل تقدیری در ترویج حفظ قرآن

اقتصاد ایران: اقدام قابل توجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ترویج حفظ قرآن، زمینه‌ای برای اجرای دستور رهبر معظم انقلاب در تربیت میلیون‌ها حافظ قرآن شده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آزمون حفظ عمومی قرآن کریم در روزهای اولیه مهر ماه امسال در حالی برگزار شد که 22 هزار و 761 نفر در این رقابت معنوی شرکت کردند.

پس از انجام این رقابت‌های فشرده که با استقبال تعداد قابل توجهی از علاقمندان به حفظ آیات الهی اجرا شد، در روز چهارشنبه چهارم مهر ماه، مراسمی به منظور قرعه‌کشی میان افراد پذیرفته شده در آزمون حفظ برگزار شد تا قرآن‌آموزان در سطح کشوری مشخص شوند.

در مراسم قبول شدگان آزمون‌های حفظ عمومی کشور، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، تعدادی از مدیران و اساتید قرآن کریم و پیشکسوتان در رشته حفظ و قرائت قرآن نیز حضور داشتند.

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم، در این باره به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: طبق مصوبه ستاد راهبردی قرآن کریم به یک هزار و 42 نفر  از قرآن آموزان هدایایی تعلق گرفت که این افراد بعد از قرعه‌کشی از میان 22 هزار و 761 نفر مشخص شدند.

به گفته این مقام مسئول در دبیرخانه ملی حفظ قرآن، افرادی که در این قرعه‌کشی شرکت کرده بودند، حافظ قرآن بودند و در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء، هفت جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت پرداختند و در نهایت مدرک حفظ خود را از از دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم دریافت کردند.

 

 

نکته قابل توجه در این مراسم آن است که بدانیم تعداد حافظان قرآن در کشور ما به این افراد محدود نمی‌شود؛ چنانکه بحرالعلوم توضیح می‌دهد: چند گروه از افراد در این مراسم قرعه‌کشی شرکت نداشتند؛ از جمله قرآن آموزانی که در گذشته مدرک خود را در آزمون‌های حفظ تخصصی دریافت کرده بودند و همچنین افرادی که از سوی بخش امور قرآنی سازمان اوقاف در حفظ پنج جزء مورد تشویق قرار گرفته بودند، مگر اینکه بعد از این مرحله حفظیات خود را افزایش داده بودند.

قرعه‌کشی انجام شده میان قرآن آموزان جدید، مطابق با میزان افراد پذیرفته شده در هر استان به نسبت کل کشور صورت گرفت.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه ملی قرآن کریم، در این مرحله بیشترین تعداد حافظان دریافت‌کننده جوایز را استان اصفهان به خود اختصاص داد و بعد از آن حافظان قرآن در خراسان رضوی و فارس در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم درباره میزان جوایز در نظر گرفته شده برای حفظ قرآن در این دوره توضیح می‌دهد: جوایز این گروه از حافظان منتخب قرآن کریم از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و در مجموع به میزان دو میلیارد تومان  در نظر گرفته شده و در آبان ماه از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی در هر استان به حافظان قرآن اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ