تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند

اقتصاد ایران: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که به مناسب تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر برگزار شد گفت: تشکل‌های نخبگان ایثارگر یک ثروت و گنجینه‌ای برای بنیاد و کل کشور است و خداوند این عظمت و ثروت را در اختیار ما قرار داده است و شاید تا به امروز از این گنجینه عظیم غافل بوده‌ایم. این عزیزان سرمایه‌های مملکت هستند و بنیاد حتماً باید یک راهبرد قطعی درباره آن‌ها داشته باشد.

وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که کلام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تعیین‌کننده است و هیچ تصمیمی در منطقه بدون نظر و نگاه جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود؛ این برکت و عزتی است که شهدای ما در دفاع مقدس و جانبازان و ایثارگران به ملت ما هدیه دادند.

اوحدی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «شهدا مظهر اقتدار این کشور هستند»؛ تصریح کرد: اگر امروز جامعه ما اقتدار و عزت دارد بعد از آن همه فراز و نشیب همه به برکت و عزت اقتدار واقعی است که شهدا به این ملت و مملکت داده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران قداستی دارد؛ به خاطر این است که شهدا قداست دارند و بهترین مخلوقات عالم خلقت خداوند یعنی ایثارگران، جانبازان عزیز، آزادگان بزرگوار و جامعه ایثارگری مخاطب آن هستند. اگر ما قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و این قداست را درک کنیم، قطعاً جایگاه و قداست بنیاد شهید و امور ایثارگران هم ارتقا پیدا می‌کند.

اوحدی گفت: بعد از شهادت سید مقاومت، شهید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان بار دیگر این مهم به اثبات رسید که حکمت خداباوران است که برکات خون پاک، زلال و مظلوم شهدا همواره به استحکام پایه‌های مقاومت منتج می‌شود و این مسیر با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فصل دیگری از سخنان خودش را بر این مهم استوار کرد که موضوع علم و اهمیت آن در دین مبین اسلام از کتاب آسمانی آن تا روایاتی که از رسول گرامی و ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده فراتر از تمامی ادیان دیگر است و این نشان‌دهنده تأکید اسلام بر جایگاه بالای علم است گفت: همین جمله از نبی مکرم اسلام کافی است که «من شهر علم هستم و علی دروازه آن» و اگر ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران نتوانیم به امام علی (ع) تأسی کنیم قطعاً در جای درست قرار نگرفته‌ایم. به همین سبب با نهایت تواضع به استقبال شما، نقدها و گام برداشتن برای بهبود احوال شما حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان آنکه تاریخ ثابت کرده که هر جا حق و باطل به اوج قله تقابل برسند گاه ظفرمندی نزدیک است یادآور شد: اگر به تاریخ صدر اسلام بازگردیم، امام حسین (ع) و حادثه کربلا اوج تقابل حق و باطل و پیروزی جبهه حق بود. امروز نیز سربازان جبهه مقاومت و فرماندهان آن در اوج قله تقابل با رژیم غاصب صهیونیستی و تمامی جنایت‌کاران جهان قرار دارند و نوید پیروزی و ظفرمندی آنها نزدیک است.

معاون رئیس جمهور در خصوص خواسته‌های نخبگان شاهد و ایثارگر برای اصلاح قوانین مربوط به ایثارگران بر ایجاد کارگروه‌ها تاکید کرد و گفت: باید اصلاح قوانین انجام شود زیرا تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند که باید قدر آن‌ها را دانست و از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ