سه بلوک از پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر اراک آماده تحویل است

اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: سه بلوک از پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر اراک آماده تحویل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسگری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای قانون جهش مسکن تفاهم نامه‌ای فی ما بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که بنیاد مسکن متعهد به ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد جهش تولید مسکن در کشور است.

وی افزود: تعهد دولت در پروژه‌های نهضت ملی، تأمین زمین رایگان، هزینه عوارض پروانه ساخت با ۵۰ درصد تخفیف و هزینه صدور نقشه طرح توسط نظام مهندسی با ۵۰ درصد تخفیف است و هزینه آماده سازی واحدها بر عهده متقاضیان است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تأمین زمین پروژه‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است گفت: بنیاد مسکن با تحویل گرفتن زمین‌ها، به ۲ روش بنیاد ساخت و گروه ساخت نسبت به احداث پروژه‌ها می‌کند.

عسگری با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های مرکزی تنها تعداد محدودی از واحدها بر مبنای گروه ساخت انجام می‌شود افزود: در استان مرکزی ۳۵۰۰ واحد بنیاد ساخت در حال احداث است.

وی با اشاره به برتری پروژه‌های گروه ساخت نسبت به بنیاد ساخت گفت: با توجه به تورم و برخی مشکلات، کارهای انبوه سازی به صورت گروه ساخت برای ما اولویت قرار گرفته است چراکه از لحاظ هزینه و زمان ساخت برای متقاضیان به صرفه‌تر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در رابطه با مشکلات پروژه ۶۰۰ واحدی غدیر کوی کوثر اراک اظهار کرد: بنا بر تصمیماتی در سال ۱۳۹۹ قرار شد این پروژه را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نیابت از راه و شهرسازی بر عهده بگیرد.

عسگری ادامه داد: زمانی که زمین به بنیاد مسکن تحویل داده شد، بلافاصله بنیاد در خصوص اخذ پروانه و سایر مقدمات، کار را شروع کرد و با پیگیری‌های بنیاد، مشکلات ابتدایی پروژه حل شد.

عسگری تصریح کرد: ۶۰۰ متقاضی این پروژه را بر اساس زمان و میزان پرداختی‌ها در ۳ فاز تقسیم کردیم و فاز نخست را به ۲۱۶ متقاضی که بیشترین پرداختی را داشتند اختصاص دادیم.

فاز نخست ۲۱۶ واحد مسکونی است

وی عنوان کرد: فاز نخست این پروژه شامل ۲۱۶ واحد مسکونی در ۶ بلوک است که ۳ بلوک پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصد دارد و آماده تحویل است و ۳ بلوک دیگر پیشرفت فیزیکی ۸۵ تا ۹۰ درصد دارند.

عسگری گفت: بهای هر متر مربع زیربنای ناخالص با مشاعات پروژه، ۱۱۷ میلیون ریال تمام شده است که این مبلغ، قیمت علی الحساب است و با احتساب هزینه تعدیل و هزینه‌های نظارت، اجرا و خدمات بنیاد مسکن که به میزان ۹ درصد بهای تمام شده عملیات مستقیم ساخت است مبلغ نهایی مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از پولی که از متقاضیان گرفتیم در این پروژه کار کرده‌ایم افزود: ما به متقاضیان در مرداد ماه قیمت تمام شده هر متر مربع را اعلام و مقرر شد تا ۶ میلیارد ریال واریز وجه انجام دهند تا واحدها واگذار شود اما متقاضیان نسبت به رقم‌های اعلامی، اعتراض داشتند و به همین دلیل از مرداد ماه واریز وجه انجام ندادند.

سه بلوک آماده تحویل است

وی اضافه کرد: اگر تکمیل وجه انجام شود، سه بلوک فاز اول ۲۱۶ واحدی آماده تحویل و واگذاری است و سه بلوک دیگر تا ۴۵ روز آینده تحویل می‌شود.

عسگری با تاکید بر اینکه اگر متقاضیان نسبت به واریز وجه اقدام نکنند ممکن است پروژه تعطیل شود، گفت: با تعطیلی و روند کند پروژه، ضرر سنگینی به دلیل گرانی و تورم و مسائل حقوقی کارفرما متحمل خواهیم شد.

وی ادامه داد: ما پیگیر هستیم تا با اعمال تخفیفاتی، قیمت نهایی را کاهش دهیم و در این راستا فردا نشستی که با نماینده متقاضیان خواهیم داشت، قیمت نهایی را اعلام می‌کنیم.

دو متقاضی واریزی کامل را انجام داده‌اند

عسگری با بیان اینکه از ۶۰۰ نفر متقاضی این پروژه، تنها دو نفر مبلغ ۶ میلیارد ریال واریز وجه داشته‌اند افزود: تمام متقاضیان به صورت میانگین ۴ میلیارد ریال واریز وجه داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: بنیاد مسکن، کیفیت ساخت را فدای قیمت تمام شده نکرده است و در این پروژه به اندازه تمام واحدها، انباری و پارکینگ تأمین شده و از بهترین مصالح استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه منوط به آورده متقاضیان است، گفت: قیمت تمام شده این پروژه بالا نیست و شاید پایین‌تر از قیمت شخصی ساز نیز تمام شده باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ