پرداخت مطالبات چایکاران گیلانی با تسریع سهم دولت

اقتصاد ایران: چایکاران گیلانی در انتظار شرایط بهتری نسبت به سال گذشته هستند، چرا که با پیگیری‌های سازمان چای و استاندار گیلان، دولت متعهد شده تا سهم خود را از خرید تضمینی برگ سبز چای سریع‌تر از سال‌های گذشته پرداخت کند. این تصمیم گامی مهم برای حمایت از چایکاران و بهبود روند پرداخت مطالبات آنان است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران در گزارشی از پرداخت مطالبات چایکاران خبر داد و نوشت : چایکاران گیلانی امید دارند امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته تجربه کنند و تا پایان فصل برداشت، دستمزد زحماتشان را دریافت کنند. با پیگیری‌های سازمان چای و استاندار گیلان، دولت متعهد شده که سهم خود از خرید تضمینی برگ سبز چای را سریع‌تر پرداخت کند. در این راستا، استاندار گیلان با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان چایکار و برنامه‌ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چای‌سازی شد.

در پاسخ، معاون اول رئیس‌جمهور با تصویب پرداخت 100 میلیارد تومان از سهم دولت، دستور تسویه باقیمانده بدهی چایکاران را نیز صادر کرد. حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور، در این زمینه اظهار داشت که تاکنون 11 هزار و 600 تن برگ سبز چای به ارزش 1,866 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است. وی افزود که 66 درصد از مطالبات چایکاران از سهم دولت تاکنون پرداخت شده و با تأمین بودجه 100 میلیارد تومانی که تا پایان هفته آینده صورت می‌گیرد، پرداختی‌ها به بیش از 87 درصد خواهد رسید.

جهانساز تأکید کرد که دولت همواره در پرداخت سهم خود به چایکاران به‌موقع عمل کرده و امسال نیز با تلاش‌های انجام‌شده، این پرداخت‌ها سرعت گرفته است. وی همچنین به نقش کارخانه‌ها در پرداخت مطالبات چایکاران اشاره کرد و گفت که دولت برای جبران تأخیر در پرداختی‌های کارخانه‌ها، سهم خود را زودتر پرداخت کرده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان، نیز اعلام کرد که با دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای تسریع در تسویه بدهی چایکاران، رئیس سازمان برنامه و بودجه موظف شده است باقیمانده سهم دولت به ارزش 1,564 میلیارد ریال را پرداخت کند. عباسی اشاره کرد که از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریور ماه، 114 هزار و 913 تن برگ سبز چای به ارزش 18,701 میلیارد ریال به صورت تضمینی خریداری شده است.

استاندار گیلان با انتقاد از تعطیلی برخی کارخانجات چای در استان، خواستار حمایت دولت از کارخانجات خوش‌حساب شد. وی از فرمانداران خواست تا به بررسی عملکرد این کارخانجات بپردازند و از سازمان بازرسی نیز درخواست کرد که به این موضوع ورود کند. عباسی همچنین تأکید کرد که به بهانه‌های مختلف نباید از پرداخت مطالبات چایکاران جلوگیری شود و دولت قصد دارد از کارخانجاتی که به تعهدات خود پایبند هستند، حمایت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ