مردم یمن با تمام توان کنار ملت فلسطین ایستاده اند/ ما هم‌سنگریم

اقتصاد ایران: ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جمهوری یمن در تهران گفت: مردم یمن از آغاز عملیات طوفان الاقصی با تمام توان و قدرت در کنار مردم فلسطین ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب شعر یمن با عنوان «فتح موعود و دفاع مقدس» در آستانه یک سالگی نبرد طوفان الاقصی و همزمان با ایام میلاد حضرت رسول (ص) توسط سفارت جمهوری یمن در تهران در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

در این شب شعر شاعرانی چون عبدالسلام المُتَمَیِز، ضیف الله السلمان، یحیی ماهتوری و ابراهیم الدیلمی حضور داشتند و درباره طوفان الاقصی، میلاد پیامبر اکرم (ص) و روابط ایران و یمن به شعرخوانی پرداختند.

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران مهمان ویژه شب شعر فتح موعود و دفاع مقدس بودند.

شب شعر مورد اشاره با همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یمن کار خود را آغاز کرد.

شاعران یمنی هر جای شعرشان که به نام حضرت محمد (ص) می‌رسیدند و نابودی رژیم صهیونیستی را وعده می‌دادند، مهمانان یمنی شعار یمن را که شامل «الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسرائیل، النصر للاسلام، اللعنه علی الیهود» است، سر می‌دادند. مردم یمن تأکید دارند که این شعار، زیربنای اولیه پروژه مقابله عملی با آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان شر مجسم است.

مردم یمن با تمام توان کنار ملت فلسطین ایستاده اند/ ما هم‌سنگریم!

یمن؛ کنار مردم فلسطین

ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جمهوری یمن در تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره حمایت یمن از ملت فلسطین گفت: مردم یمن از آغاز عملیات طوفان الاقصی با تمام توان و قدرت در کنار مردم فلسطین ایستاده اند. واقعیت این است راهی که مردم فلسطین انتخاب کرده اند باعث افتخار و عزت همه مردم فلسطین شده است.

وی افزود: مجاهدین یمن برای حمایت از مردم فلسطین ایستاده اند، این حمایت فقط به حمایت نظامی از طریق دریا و موشک و پهباد اختصاص ندارد بلکه شامل تظاهرات مردمی هم است. به دستور عبدالملک بدرالدین حوثی رهبر انصارالله یمن هر جمعه راهپیمایی مردم صعده یمن در حمایت از مسجدالاقصی و غزه برگزار می‌شود.

محمد الدیلمی در ادامه سخنان خود به نقش دولت و مجلس نمایندگان یمن در تصمیم گیری برای لغو فعالیت شرکت‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی و تحریم کالاهای صهیونیستی نیز اشاره کرد.

به گفته وی، زمان آن فرا رسیده است که همه جبهه مقاومت در برابر گسترش تجاوزات رژیم صهیونیستی_ آمریکایی به غزه و همچنین گسترش تجاوزات این رژیم جعلی به عرصه‌های مختلف مقاومت، از جمله انفجار پیجرها در لبنان وضعیت موجود را بررسی و ظرفیت‌ها و امکانات خود را بازبینی کنند. لبنان استوار و عزتمند در آینده‌ای نزدیک در شیوه‌های مقابله خود تجدید نظر کرده و به مراحل پیشرفته خواهد رسید.

یمن و ایران در یک سنگر

ضیف الله السلمان رئیس اتحادیه شاعران و خوانندگان یمن در ادامه شب شعر مذکور گفت: این شب شعر، از نظر تاریخی بیانگر وحدت اسلامی بین یمن و ایران است. این رابطه پیش از این نیز وجود داشت و اکنون از سر گرفته شده است. عبدالملک بدر الدین الحوثی و آیت الله علی خامنه ای، همه در یک سنگر در برابر ظالم هستند.

شاعرانی که مطلوب نیستند

عبدالسلام المتمیز شاعر یمنی مطرح کرد: امروز شاعران اسلامی زیادی را داریم که شهرت و نقش زیادی دارند اما متأسفانه در حد مطلوب و در سطح جنایات کنونی غزه و در سطح مسئولیتی که امروز بر دوش این ملت گذاشته، نیستند.

مردم یمن با تمام توان کنار ملت فلسطین ایستاده اند/ ما هم‌سنگریم!

شعر؛ جبهه رسانه‌ای بزرگ

به گفته ابراهیم عبدالله الدیلمی، شاعر یمنی نیز شعر به خودی خود یک جبهه رسانه‌ای بزرگ در آموزش و آگاهی مردم از اهمیت موضوع فلسطین در زندگی مردم عرب و اسلامی است.

اشتراکات یمن و ایران

عبدالرحمان راجح رئیس جمعیت یمنی‌های مقیم ایران و دبیر این محفل شعر گفت: وحدت اسلامی، ولادت حضرت رسول (ص)، نبرد طوفان الاقصی، نقش یمنی‌ها در حمایت از ملت فلسطین و روابط تاریخی و ادبیات یمن و ایران موضوعاتی بودند که شاعران در خصوص آن شعرخوانی کردند.

وی افزود: ایران و یمن در زمینه‌های مختلف دارای اشتراکات زیادی هستند؛ به ادبیات فارسی که نگاه کنید از گذشته تا کنون شاعران زیادی در شعرهای خود به یمن اشاره کرده اند و این نشان دهنده تعمیق روابط دو ملت است که باعث افتخار ما است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ