سهم ۱۱ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی

اقتصاد ایران: معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور خبر داد: سهم صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی ۱۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر اسدزاده، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: صنعت دامپروری، موتور محرک اقتصاد ایران است و سهمی ۱۱ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد.

وی با اشاره به نقش حیاتی دامپروری در اقتصاد ایران، افزود: سهم ۱۱ درصدی دامپروری در تولید ناخالص ملی، آن را به یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: دامپروری نه تنها در تولید ناخالص ملی، بلکه در ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی نیز سهم قابل توجهی دارد. البته دستاوردهای چشمگیر محققان علوم دامی در ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید نقشی اساسی در این زمینه داشته است.

اسدزاده ادامه داد: این محققان با بررسی و معرفی فناوری امکان استفاده از پسماندهای کشاورزی همچون تفاله میوه‌ها، سبزیجات، غلات و پسماندهای نیشکر به عنوان خوراک دام، گامی بزرگ در راستای کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست برداشته‌اند. این موارد نشان از توانایی بالای محققان ایرانی در حل چالش‌های موجود در صنعت دامپروری و حرکت به سوی تولید پایدار و اقتصادی دارد.

معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، با تأکید بر اهمیت دانش‌بنیان شدن دامپروری، بر لزوم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه در این بخش تأکید کرد.

وی همچنین به نقش دامپروری در ایجاد اشتغال و توسعه روستایی اشاره کرد و آن را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی پایدار دانست.

اسدزاده در پایان، تأکید کرد: با توجه به اهمیت بالای دامپروری در اقتصاد کشور، حمایت از تحقیقات و توسعه در این بخش، می‌تواند به بهبود امنیت غذایی، افزایش صادرات محصولات دامی و توسعه پایدار روستایی کمک بسیاری کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ