نیروی محور مقاومت بودن، صرفاً به اسلحه دست گرفتن نیست

اقتصاد ایران: فارسان-امام جمعه فارسان گفت: نیروی محور مقاومت بودن، صرفاً به اسلحه دست گرفتن و حضور در منطقه نبرد نیست.

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، به پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان اشاره داشت و اظهار کرد: بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.» حال سوال این است که ما چگونه می‌توانم عامل به این حکم باشیم؟

ملک‌پور تصریح کرد: پایه و اساس این حکم بر حمایت و کمک به مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بر مبنای امکانات مسلمانان هست خواه این امکانات مالی باشد یا نظامی یا امدادی، در ذیل به چند نوع از انواع کمک‌ها اشاره می‌کنم: یکی از رایج‌ترین و کارسازترین کمک‌ها، کمک مالی است که دست رهبران و فرماندهان میدان را برای تأمین نیازها باز می‌کنم؛ و دیگر از نیازهای مبرم این ایام، تأمین خون برای مجروحین هست که ما می‌توانیم با اهدا خون این نیاز را تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: از دیگر نیازهای حیاتی و بسیار مهم تبیین حقایق برای مردم در چهارچوب فعالیت‌های رسانه‌ای در سطوح مختلف است. آنچه واضح و مبرهن است تمرکز اسرائیل بر مهندسی افکار عمومی از طریق رسانه‌ها با راهبردهای متنوعی چون ترساندن مردم از مقاومت، ناامید ساختن مردم از پیروزی، قرار دادن مردم در مقابل محور مقاومت و … در قالب عملیات‌های روانی رسانه‌ای است که بهترین راه مقابله با آن تبیین حقایق و خنثی‌سازی روایت واژگونه اسرائیل است.

امام‌جمعه فارسان بیان داشت: نیروی محور مقاومت بودن، صرفاً به اسلحه دست گرفتن و حضور در منطقه نبرد نیست. مقاومت نیروی تبیین‌کننده رسانه‌ای نیز نیاز دارد. حمایت تسلیحاتی و نظامی نیز از دیگر انواع کمک به مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز است که البته با توجه به ماهیت و شکل جنگ‌های امروزی دیگر نیروی داوطلب مردمیِ آموزش ندیده جایی در آن ندارد. در نبرد امروز تکنولوژی، تخصص، موشک، پهپاد و … هست که حرف اول را میزند که عملاً این امکانات در اختیار افراد عادی جامعه نیست و باید قطعات مختلف محور مقاومت بر اساس امکاناتی که دارند در این حوزه ورود داشته باشند.

وی افزود: کمک‌های امدادی نیز از ضرورت‌های عرصه کمک هست. تیم‌های پزشکی و پرستاری، تجهیزات پزشکی و دارویی می‌تواند مشکلات متعددی از مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز را برطرف کند. بر همه‌ی ما فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستیم. حال بنگریم که ما چه امکاناتی را داریم و چه کمک‌هایی را می‌توانیم انجام دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ