نماینده حقوقی قوی و پیگیر مهمترین عامل در صیانت از اموال دولت است

اقتصاد ایران: یزد- رئیس کل دادگستری یزد مهمترین آسیبی که متوجه ادارات دولتی است را حضور نماینده حقوقی بی‌انگیزه و کم دانش دانست و گفت: نماینده حقوقی قوی و پیگیر، مهمترین عامل در صیانت از اموال دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین طهماسبی در نشست با مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری یزد اظهار کرد: نمایندگان حقوقی ادارات دولتی باید به مثابه یک وکیل حرفه ای و کاربلد به مسائل حوزه کاری خود اشراف داشته باشند و با دقت و اهتمام مضاعف، استیفای حقوق اداره متبوع خود را پیگیری نمایند.

وی در خصوص پرونده های مربوط به محکومیت ستاد بحران در موضوع سیل سال قبل، اظهار داشت: نماینده حقوقی باید تقصیر و انتساب را در دفاع از ستاد، مورد توجه و نقد قرار می داد که این امر مستلزم اشراف حقوقی و نیز مطالعه دقیق پرونده ها است.

این مقام قضایی، بر تدوین تفاهم نامه برای آموزش نمایندگان حقوقی ادارات تأکید کرد و بیان داشت: ارتقاء دانش نمایندگان حقوقی باید یک اولویت قلمداد شود و برای تقویت واحدهای حقوقی ادارات لازم است با احصاء موضوعات مبتلابه جلسات آموزشی با حضور مدیران ارشد و مقام های قضایی مرتبط به صورت فصلی برگزار گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: چنانچه مسجل شود نماینده حقوقی در دعاوی مرتبط با اداره متبوع خود دفاع کامل و مقبولی صورت نداده و صرفاً به ارسال یک لایحه بسنده کرده و اهمیتی برای موضوع قایل نشده است مدیریت مجموعه باید موضوع را وفق ماده 598 قانون مجازات اسلامی( تعزیرات) تحت عنوان اهمال در وظایف محوله منتهی به تضییع بیت المال مورد پیگیری قرار دهد.

وی ارسال لیست کامل پرونده های مرتبط با ستاد مدیریت بحران استانداری را جهت نظارت و بررسی دقیق، به دادگستری خواستار شد و ابراز داشت: ارسال یک لیست کامل از پرونده ها با تشریح موضوع و وضعیت رسیدگی به آن برای دادگستری می تواند به مداقه بیشتر در رعایت حقوق عمومی و اموال بیت المال بیانجامد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ