تدریس «ورزش زورخانه‌ای» در دانشگاه‌ها

اقتصاد ایران: درس «آموزش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی» در لیست دروس دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی، پس از پیگیری و جلسات مکرر مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، درس آموزش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در دانشکده‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور تدریس خواهد شد.

 

باران چشمه در این باره گفت: با انجام مکاتبات مکرر و پیگیری جدی از شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، برنامه درس رشته ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در سر فصل جدول برنامه‌های جدید درسی مقطع کارشناسی پیوسته رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفت.

وی افزود: سرفصل های دروس ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نیز تهیه و در اختیار وزارت علوم و تحقیقات و فناوری قرار گرفت و به پیوست دروس فوق، در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی تصویب شده است.

رئیس فدراسیون اظهار داشت: این اقدام علمی و فرهنگی با هدف گسترش این ورزش ملی و آیینی و به منظور ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در دانشگاه های سراسر کشور صورت گرفته است  و امید داریم فتح بابی برای آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با این رشته باستانی و ملی باشد.

وی در پایان از حسن نظر و حمایت روح الله رازینی معاون آموزشی و رئیس کمیسیون مربوطه، رضا تقی‌زاده مدیرکل محترم دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی و دبیر کمیسیون مربوطه، ابراهیم علی‌دوست مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین روحانی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ