۳۹ هزارتن گندم از کردستان به سایر نقاط کشور صادر شد

اقتصاد ایران: سنندج_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ۳۹ هزار تن گندم تولید شده کردستان در سنندج با راه آهن به سایر نقاط کشور صادر شد که تردد چند هزار کامیون را در جاده‌ها کاهش داد.

کیومرث حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: راه آهن همدان سنندج در حوزه توسعه استان تأثیر بسزایی داشت و آرزوی مردم استان را محقق کرد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت یازده ماه از افتتاح و بهره‌برداری از سیستم حمل و نقل راه آهن در استان شاهد رضایت مردم در بخش بار و مسافر هستیم، افزود: گرچه نواقص و مشکلاتی به لحاظ تعداد سفر داریم اما امیدواریم که بتوانیم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: رفع مشکلات راه آهن سنندج نیازمند احداث اداره کل راه آهن است که هنوز مجوز آن توسط سازمان اداره استخدامی صادر شده است اما چند نفر نیرو در محل راهآهن مستقر هستند تا امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد این اداره کل را در راه آهن همدان سنندج فراهم کنیم.

حبیبی اذعان کرد: با افتتاح راه آهن در کردستان ظرفیت حمل و نقل ریلی کردستان هم در بخش مسافر و هم باری زیاد شده که هنوز هم ۲۰ درصد آن استفاده نشده که در چند سال آینده بیس اصلی و مبنای توسعه استان راه آهن و حمل و نقل ریلی خواهد بود.

وی یادآور شد: راه آهن مقصد توسعه گردشگری، مذهبی و صنعتی است و از اول راه آهن سنندج _ همدان _ تهران و مشهد بود که امیدواریم خط ریلی مشهد هم متصل شود و با یکی دو سفر به مشهد، آرزوی دیرینه مردم و مسؤولان استان تحقق می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد در حوزه توسعه خط ریلی مازاد بر شرایط فعلی است و در بخش حمل بار و مسافر که پیش‌نیاز استان است امیدواریم توسعه بیشتر عاید استان شود.

حبیبی افزود: ۱.۵ میلیارد تن گندم در کردستان تولید می‌شود که حمل آن از طریق جاده خطر و هزینه دارد اما اگر با راه آهن جابه جا شود بهتر خواهد بود.

وی گفت: ۳۹ هزار تن از این مقدار گندم تولید شده در سنندج با راه آهن به جاهای دیگر صادر شد که تردد چند هزار کامیون را در جاده‌ها کاهش داد و در عین حال ۵۰ درصد کاهش هزینه داشت.

معاون عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در بحث تولید سیمان بیجار و صادر کردن آن به شلمچه و عراق حمل از طریق راه آهن در ایستگاه استفاده و در مدار قرار گرفته که این هم مسرت بخش بوده و باز هم ظرفیت باری استان بیشتر است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای ۱.۵ میلیارد تن تولید گندم تولید استان باید ایستگاه مستقل ایجاد شود و در حال حاضر ۳ ایستگاه باری و ۳ ایستگاه مسافر بری وجود دارد که باز هم توسعه بیشتر راه آهن استان فضا وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ