چالش‌های انتخاب صرافی برای کاربران ایرانی!

اقتصاد ایران: روزانه شاهد افزایش میزان نفوذ رمزارزها در عرصه‌های مختلف زندگی بشری هستیم و با وجود انتقادات زیادی که در سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ نسبت به بیت کوین وجود داشت؛ حالا این انتقادات فروکش کرده و بسیاری از منتقدان سرسخت بیت کوین نظیر ایلان ماسک و ترامپ به یکی از طرفداران پادشاه رمزارزها تبدیل شده‌اند. شاید در حال حاضر کمتر فردی را بتوان یافت که چیزی درباره سودهای نجومی موجود در بازار رمزارزها نشنیده باشد؛ ب ویژه آن که ترند ایردراپ‌های ارز دیجیتال مبتنی بر تلگرام بسیاری از این کاربران را از نزدیک با این سودها آشنا ساخته است! البته متاسفانه برخی از چالش‌ها در پیش پای تریدرهای ایرانی وجود دارد که کار کسب سود از این بازار را برای آن‌ها دشوار کرده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا با چالش‌های موجود در پیش پای معامله‌گران ایرانی در انتخاب صرافی بیشتر آشنا شوید.

آیا کاربران ایرانی میتوانند از صرافیهای خارجی استفاده کنند؟

یکی از سوالات اصلی کاربران ایرانی مبتدی و تازه وارد به بازار رمزارزها این است که آیا معامله‌گران ایرانی و ساکن در ایران می‌توانند از خدمات صرافی‌هایی مثل بایننس، OKX و مواردی از این دست برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده نمایند؟ در سال‌های ابتدایی شکل‌گیری چنین صرافی‌هایی به دلیل پررنگ‌تر بودن شعار تمرکززدایی از امور مالی و حذف نظارت دولت‌ها از مراودات مالی افراد در دنیای کریپتوکارنسی، پاسخ به این سوال مثبت بود؛ اما با گذشت زمان، صرافی‌های متمرکز همچون بایننس با هدف مشروعیت بخشی به فعالیت خود در کشورهای مختلف، مجبور به پذیرش قوانین مالی بین‌المللی و بویژه FATF که نقش مهمی در مبارزه با پولشویی دارد، شدند؛ چراکه به نظر دولت‌ها، ارزهای دیجیتالی به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود بهترین شیوه برای انجام جرایم مالی مثل پولشویی و فرار مالیاتی هستند.

بدین ترتیب این صرافی‌ها در قدم اول به سراغ رفع چنین اتهاماتی رفته و کمی ماهیت متمرکز به دنیای رمزارزها بخشیدند؛ نکته بغرنج ماجرا نیز در اینجاست که ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفته است و به همین علت ارائه هرگونه خدمات به تریدرهای ایرانی از سوی چنین صرافی‌هایی ممنوع شده است. احتمالاً بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای خاطره تلخ مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در بایننس و بلوکه شدن دارایی‌های موجود در این حساب‌ها را به یاد دارند. در اصل چالش اصلی موجود برای کاربران ایرانی در یافتن صرافی‌ ارز دیجیتال را تحریم‌ها و قرارگیری در لیست سیاه FATF به آن‌ها تحمیل کرده است.

وجود این محدودیت موجب شده تا بسیاری از کاربران ایرانی به سراغ استفاده از صرافی‌های خارجی مجهول‌الهویه و غیرمعتبری بروند که به دلیل نداشتن الزام در احراز هویت، بستری را برای فعالیت کاربران کشورهای تحریمی از سوی صرافی‌های دیگر فراهم کرده است. جالب است بدانید که قریب به اتفاق این صرافی‌های خارجی و داخلی درصورتی که پروژه فیشینگ نباشند، به دلیل امنیت حداقلی و پایینی که دارند موجب از دست رفتن سرمایه‌های شما خواهند شد!

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال مناسب برای کاربران ایرانی

مطالب گفته شده در جملات فوق پایان راه تریدرهای ایرانی نیست و از سال 98 به بعد که تا حدودی نظر مثبت بخش حاکمیت ایران نسبت به استفاده از رمزارزها آشکار شده، صرافی‌های ایرانی بسیار خوبی نظیر صرافی کیف پول من پا به عرصه وجود نهاده و از آن زمان تا به امروز به معامله‌گران ایرانی کمک می‌کنند؛ اما طبیعتاً در انتخاب چنین صرافی‌هایی نیز نباید بی‌گدار به آب زد! کلیه صرافی‌های ایرانی ممکن است از پارامترهای کلیدی موجود برای یک صرافی معتبر و کارآمد برخوردار نباشند. به طور کلی یک صرافی ارز دیجیتال مناسب برای ترید باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

• امنیت بالا: اولین پارامتر کلیدی در انتخاب صرافی، توجه به سطح امنیت آن است. در قدم اول باید تحقیقات جامعی درباره این موضوع انجام دهید که آیا صرافی ارز دیجیتال مورد نظر شما قربانی یک تهاجم سایبری موفق بوده است یا خیر؟ در حال حاضر صرافی‌های معتبر ایرانی مثل کیف پول من، والکس و ایرانیکارت با هدف افزایش سطح امنیت خود علاوه بر آن که از الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، به سراغ استفاده از راهکارهایی همچون احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، ذخیره سرد رمزارزها و مواردی از این دست رفته‌اند تا بدین شکل سرمایه کاربران را حتی از فیشینگ‌های احتمالی نیز در امان نگه دارند.

• رابط کاربری ساده: برخی از صرافی‌ها به دلیل داشتن رابط کاربری پیچیده و به هم ریخته گزینه مناسبی برای کاربران نیستند؛ به طور کلی رابط کاربری موضوع مهمی بوده که اغلب نادیده گرفته می‌شود ولی بیشترین نقش را در داشتن یک تجربه ترید موفق ایفا می‌کند. هرچه رابط کاربری صرافی ساده‌تر باشد، معامله‌گر راحت‌تر می‌تواند با محیط آن ارتباط گرفته و در انجام واریز، برداشت و خرید بیت کوین و سایر رمزارزها دچار سردرگمی نشود.

• پشتیبانی قدرتمند: تیم پشتیبانی از جمله عوامل مهم دیگری است که در انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه داشته باشید. داشتن تیم پشتیبانی قدرتمند در یک صرافی نشان از میزان اهمیت کاربران صرافی برای تیم مدیریتی این مجموعه داشته و در صورتی که سوال یا مشکلی برای کاربری ایجاد گردد، این تیم فوراً موضوع را پیگیری و مشکل احتمالی را برطرف می‌سازند. طبیعتاً چنین امری در آرامش خاطر تریدرها نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت و با اطمینان خاطر بیشتری در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند می‌توانند به ترید ارز دیجیتال بپردازند.

• میزان کارمزد دریافتی: کارمزد از موضوعات مهم دیگری است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد؛ این هزینه مستقیماً بر میزان هزینه‌های معاملاتی و همچنین درآمد شما از یک معامله رمزارزی تاثیر می‌گذارد و باید به دنبال انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبری همچون کیف پول من باشید که در کنار امنیت بالا کارمزد حداقلی از کاربران خود در مقایسه با سایر صرافی‌های موجود دریافت می‌کند. لازم به ذکر است که برخی از صرافی‌ها دارای کارمزد پنهان هستند که این موضوع را می‌توان در تفاوت قیمتی فاحش خرید یک ارز و همزمان فروش آن مشاهده کرد؛ درنتیجه به هنگام انتخاب صرافی ملاک خود را کارمزد واقعی صرافی (کارمزد اعلامی + کارمزد پنهان در خود معاملات) قرار دهید.

• نقدینگی بالا: حجم معاملات و میزان نقدینگی نیز در انتخاب صرافی بسیار مهم است. هرچه میزان حجم معاملات در یک صرافی زیاد باشد، این موضوع به نفع شما خواهد بود؛ چراکه هیچگونه نگرانی از مدت زمان تکمیل سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال خود در آن نخواهید داشت. لازم به ذکر است که تعداد بالای کاربران فعال در یک صرافی به نحوی نشان‌دهنده میزان اعتبار و کارایی صرافی مورد نظر نیز می‌باشد.

• تنوع بالا در پشتیبانی از رمزارزها: در حال حاضر بیش از 20 هزار ارز دیجیتال در بازار رمزارزها وجود دارد و یک صرافی معتبر اصولاً تلاش می‌کند تا طیف وسیعی از این رمزارزها که اعتبار پروژه آن‌ها ثابت شده را لیست نماید. به یاد داشته باشید که اگر صرافی انتخابی شما تنوع کمی در تعداد ارز دیجیتال داشته باشد، ممکن است شما را در اجرای استراتژی‌های معاملاتی‌تان با مشکلات زیادی مواجه سازد؛ به این صورت که رمزارز مورد نظر شما در این صرافی لیست نشده و برای انجام معاملات آن باید به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال دیگر باشید!

صرافی کیف پول من؛ معتبرترین صرافی ایرانی در معاملات ارز دیجیتال

چالش‌های انتخاب صرافی برای کاربران ایرانی!

ما در این مطلب تلاش نمودیم تا شما را با اصلی‌ترین چالش موجود در انتخاب صرافی از سوی کاربران ایرانی و همچنین معیارهایی که در انتخاب صرافی معتبر باید به آن توجه داشته باشید، آشنا کنیم. صرافی کیف پول من که عنوان اولین صرافی معتبر ایرانی را به خود اختصاص داده است، بهترین انتخاب برای آن دسته تریدرهایی است که از هزینه‌های واسطه‌ای و دلهره‌های ناشی از فعالیت با هویت غیرواقعی در صرافی‌هایی مثل بایننس خسته شده‌اند. این صرافی در طول سال‌های فعالیت خود دارای شفافیت قابل توجهی در عملکرد، میزان کارمزد و سطح امنیت بوده و تعداد کاربران میلیونی فعال در آن به خوبی نشان‌دهنده میزان اعتماد معامله‌گران ایرانی به آن است. این صرافی نه تنها بستری برای انجام معاملات رمزارزی آن هم به صورت ریالی و قانونی در داخل ایران است، بلکه به فضای آموزشی نیز تبدیل شده و بلاگ وب‌سایت صرافی کیف پول من روزانه با انواع مقالات آموزشی و اخبار جدید حوزه کریپتوکارنسی به‌روز می‌گردد؛ پس وقت را تلف نکرده و همین حالا سری به وب‌سایت این صرافی به آدرس www.kifpool.me بزنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ