طلای جهانی از قله، پایین بیا نیست!

اقتصاد ایران: هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۶۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. طلا در این سه ماهه نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته و چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود را به ثبت رسانده است.

ایسنا: قیمت طلا امروز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) افزایش یافت و در مسیر چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود قرار گرفت که امیدها به کاهش بزرگ دیگر نرخ بهره آمریکا و افزایش درگیری در خاورمیانه تقویت شد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بودند.

هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۶۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. طلا در این سه ماهه نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته و چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود را به ثبت رسانده است.

داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه اگوست نسبتاً افزایش یافته است، که نشان می‌دهد اقتصاد بخشی از حرکت ثابت خود را در سه ماهه سوم حفظ کرده است، در حالی که فشارهای تورمی همچنان کاهش می‌یابد. این داده‌ها انتظار کاهش بیش از حد نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در نوامبر افزایش داد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، در حال حاضر، معامله‌گران ۵۳ درصد احتمال کاهش نیم درصدی دیگر توسط فدرال رزرو را در جلسه بعدی خود می‌بینند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد، که به عنوان یک دارایی مطمئن در آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود.

در حال حاضر، توجه فعالان بازار به سخنرانی‌های پاول و میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، معطوف خواهد شد.

تقاضای طلا در قطب‌های کلیدی آسیا در هفته گذشته کاهش یافت، زیرا قیمت‌ها به بالاترین حد خود رسید که خریداران را منصرف کرد و برخی را تشویق کرد تا از دارایی‌های خود پول نقد کنند.

رویترز گزارش کرد که اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۵۹ درصد کاهش یافت و به ۸۷۱.۹۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۱.۶۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ افزایش به ۱۰۰۴ دلار  و ۱۰ سنت و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ