دانش آموزان نخبه استان زنجان بااجرای طرح« شهاب»شناسایی می شوند

اقتصاد ایران: زنجان-رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: دانش آموزان نخبه استان با اجرای طرح« شهاب»با مشارکت دبیران آموزش و پرورش شناسایی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله رسولی شامگاه یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی نخبگان، به حمایت از دانشجویان نخبه اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان دارای رتبه زیر ۲ هزار و معدل بالا از حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز کرد: بنیاد ملی نخبگان از اختراعات مورد تأیید تیم داوری بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌کند و داوری خاص از اختراعات نخبگان انجام می‌شود و داوری اختراعات زنجان و قزوین و گیلان در زنجان انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان، به توسعه کانون‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بنیاد از این کانون‌ها حمایت می‌کند تا نسبت به شناسایی و حمایت از استعدادها مبادرت کند.

رسولی به اجرای طرح شهاب در مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح شامل شناسایی و راهنمایی دانش‌آموزان مستعد است و طراحی این طرح با بنیاد ملی نخبگان و اجرا و شناسایی با دبیران آموزش و پرورش است و در این مرحله توانمندی دانش‌آموزان شناسایی می‌شود.

وی تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان پویا بوده و با جامعه هدف و مخاطب خود ارتباط دارد و پلی بین نخبگان و جامعه نیازمند به ارتباط با این قشر است و از نتایج این طرح می‌توان در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده کرد و تا کنون ۹۰ درصد دانش‌آموزان شامل این طرح شده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان، گفت: نزدیک به ۵۰۰ نخبه به صورت سالانه با این بنیاد در ارتباط هستند ولی آمار این قشر چند هزار نفری بوده و متناسب با شرایط و نیاز این قشر متغیر است.

رسولی همچنین به برنامه‌های ملی و استانی روز ملی نخبگان در سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله معرفی نخبگان و نشست هم‌اندیشی با نخبگان و اساتید برتر و انعقاد قرارداد با شهرداری در راستای اجرای مسؤولیت اجتماعی توسط بنیاد نخبگان انجام می‌شود و برگزاری کارگاه مشاوره و همچنین بزرگداشت تأثیر گذاران حوزه بهداشت و درمان از برنامه‌های این ایام است.

وی به توسعه بازدیدهای دانش‌آموزی برای معرفی ظرفیت‌های استان به نخبگان اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته برنامه بازدید از صنایع، دانشگاه‌ها و بناهای تاریخی را برای دانش‌آموزان ۲۰ مدرسه اجرا کرده است و در راستای برگزاری این بازدیدها، کمیته‌ای متشکل از سازمان میراث فرهنگی گردشگری، وزارت صمت، آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم تشکیل می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ