پیش بینی جدید اوپک از تقاضای نفت در ۲۰۵۰

اقتصاد ایران: سازمان کشورهای صادر کننده نفت در پیش بینی جدید خود اعلام کرد که تا سال ۲۰۵۰ تقاضای نفت در بازار جهانی ۱۸‌ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تاس، سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، در گزارش جدید خود با عنوان «چشم‌انداز جهانی نفت» اعلام کرد که ارزیابی ها نشان می دهد که تا سال ۲۰۵۰ تقاضای جهانی نفت ۱۸ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

اوپک پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۲۹ حجم تقاضای جهانی نفت از ۱۱۲ میلیونی شبکه در روز عبور خواهد کرد و نسبت به میزان کنونی ۱۰.۱ میلیون بشکه روزانه بیشتر می شود.

اوپک البته اعلام کرده که بخش قابل توجهی از افزایش تقاضای نفت مربوط به کشورهای غیر عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه خواهد بود به گونه ای که از مجموع ۱۰.۱ میلیون بشکه روزانه افزایش تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۹ معادل ۹.۶ میلیون مربوط به کشورهای غیر عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است و مجموع تقاضای این کشورها به ۶۶.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اوپک معتقد است که تقاضای نفت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در بلند مدت و تا سال ۲۰۵۰ کاهشی خواهد بود اما تقاضای دیگر کشورها در مجموع ۲۸ میلیون بشکه در روز بالا می رود.

پیش بینی شده که فقط تقاضای نفت هند تا سال ۲۰۵۰ معادل ۸ میلیون بکشه در روز افزایش خواهد یافت.

اوپک در گزارش خود آورده که تا سال ۲۰۵۰ تقاضای انرژی در جهان ۲۴ درصد رشد می کند و همچنان نفت به عنوان پر مصرف ترین حامل انرژی باقی خواهد ماند. سهم انرژی های تجدید پذیر از کل تامین انرژی مورد نیاز جهان نیز از ۳.۲ درصد کنونی به ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ