غربالگری بیش از ۴هزار و ۹۶۸ نفر از نظر سرطان گوارشی در همدان

اقتصاد ایران: همدان _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از غربالگری بیش از ۴هزار و ۹۶۸ نفر از نظر سرطان گوارشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه ترکمان اسدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۴ هزار و ۹۶۸ نفر از نظر سرطان گوارشی غربالگری شدند، همچنین بیش از ۱۰۰ هزار و ۸۰۸ نفر برای غربالگری سرطان سینه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این معاونت از سال ۱۳۵۲ و تمرکز اولیه آن بر تزریق واکسن به کودکان بوده است، بیان کرد: امروز دغدغه‌های ما فراتر از تزریق واکسن رفته و به حوزه‌هایی نظیر سبک زندگی، تغذیه و غربالگری بیماری‌ها گسترش‌یافته است.

همدان پایلوت غربالگری پوکی‌استخوان برای بانوان بالای ۵۰ سال

این مقام مسئول همدان را پایلوت غربالگری پوکی‌استخوان برای بانوان بالای ۵۰ سال معرفی کرد و افزود: معاونت بهداشتی با تمام افراد از زمان شکل‌گیری نطفه تا پایان عمر در ارتباط بوده و در تمامی ابعاد زندگی به آن‌ها کمک می‌کند.

ترکمان اسدی اعلام کرد که استان همدان ۵۰۱ خانه بهداشت، ۱۴۸ مرکز جامع سلامت و ۳۳۰۰ نیروی فعال در حوزه بهداشت دارد که آماده خدمت‌رسانی به مردم در زمینه‌های سلامت روان، جسمانی و سبک زندگی هستند.

وی به موفقیت همدان در کسب رتبه نخست آزمایشگاهی کشور در سال ۱۴۰۱ و معرفی آزمایشگاه آب این دانشگاه به‌عنوان رفرنس غرب کشور اشاره کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین ضمن اشاره به موفقیت‌ها در مهار پاندمی کرونا و کسب رتبه برتر واکسیناسیون، از اجرای ۲۰ طرح بهداشتی بااعتبار ۵۳۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد.

ترکمان اسدی افزود: در راستای پوشش دیابت و کنترل فشارخون، یک هزار و ۷۸۸ بیمار دیابتی و سه هزار و ۳۰۲ فرد مبتلا به فشارخون شناسایی شدند.

وی نتایج مثبت غربالگری بیماری‌های غیرواگیر را مورد بررسی قرارداد و گفت: میزان بروز تب مالت به نسبت ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۴ نفر بود که با مداخلات مؤثر در بیماریابی تب مالت این عدد سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰ نفر و پارسال به ۷۸ نفر کاهش یافت.

افتتاح مرکز سلامت روان سراج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به افتتاح مرکز سلامت روان سراج اشاره کرد و افزود: درمان همه‌جانبه، مدیریت اختلالات پزشکی و ساختارمند کردن خدمات حوزه سلامت روانی اجتماعی از اهداف این مرکز است و خدماتی نظیر مشاوره توسط روانپزشک و روان‌شناسان مستقر در مرکز صورت می‌گیرد و در صورت نیاز فرد به مددکار اجتماعی معرفی می‌شود که امسال تاکنون در این حوزه ۳۵۰ پرونده فعال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه قریب به ۲۱۰ هزار بازدید در سال گذشته انجام شده است که منجر به صدور ۳۳ هزار مورد اخطاریه و ۶ هزار و ۹۱ مورد معرفی به متخلفین به مراجع قضایی، تصریح کرد: ۱۳.۸ درصد از جمعیت استان سالمند هستند و ۳۷.۱ درصد از آن‌ها تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی قرار دارند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و ارتقای خدمات، برای نخستین‌بار ۲۰۲ بهروز جذب مراکز و خانه‌های بهداشت شدند همچنین در این مدت، ۲۲۸ نیروی جدید به‌صورت قراردادی رسمی و شرکتی استخدام شده‌اند.

ترکمان اسدی از افتتاح فاز دوم سردخانه واکسن خبر داد و افزود: در حال حاضر، ۲۴۰ یخچال برای نگهداری واکسن‌ها طراحی و نصب شده است تا فرایند واکسیناسیون به بهترین نحو انجام گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به فعالیت‌های غربالگری سرطان نیز اشاره کرد و اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۴ هزار و ۹۶۸ نفر از نظر سرطان گوارشی غربالگری شدند و همچنین بیش از ۱۰۰ هزار و ۸۰۸ نفر برای غربالگری سرطان سینه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی در ادامه به تجهیز ۷ مرکز دندان‌پزشکی به رادیوگرافی اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۵ دستگاه های‌تک برای آزمایشگاه‌های استان در حوزه بهداشت تهیه شده است.

افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی و ویروس‌شناسی در معاونت بهداشتی برای نخستین‌بار در سطح کشور

ترکمان اسدی از افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی و ویروس‌شناسی در معاونت بهداشتی خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در سطح کشور چنین آزمایشگاهی در حوزه بهداشت افتتاح شده و این آزمایشگاه قادر به انجام تمامی تست‌های مولکولی بادقت بالا است که تمام خدمات آن به‌صورت نیمه رایگان و یا رایگان به مردم ارائه می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم از معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان به نمایندگی از ۳ هزار و سیصد نیروی این معاونت قدردانی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ