رشد پژوهشی طلاب با انجام تحقیقات مستمر و بنیادی اتفاق می‌افتد

اقتصاد ایران: پارس‌آباد- معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: رشد پژوهشی طلاب به طور قطع به انجام تحقیقات مستمر، بنیادی و کاربردی وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا صالحی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی شورای علمی - پژوهشی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) پارس‌آباد، اظهار کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران همانند سایر مراکز علمی و آموزشی، ورود به عرصه پژوهش و تربیت پژوهشگران موفق است.

وی افزود: پژوهش یک مسئله اساسی و بنیادین در حوزه‌های علمیه بوده و ریشه تمام فعالیت و اساس طلبه‌ها را تشکیل می‌دهد که تدریس، سخنرانی و هر حرکتی را که در راستای دین اگر انجام دهیم باید بر مبنای پژوهش باشد و در این صورت نتیجه دلخواه محقق می‌شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) معیارهای ارزیابی یک واحد آموزشی را ورود به عرصه پژوهش دانست و بیان کرد: بدون شک رشد پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مستلزم انجام تحقیقات مستمر، بنیادی و کاربردی و پیگیری‌های هدفمند است.

صالحی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر عرصه تحقیق و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به مسئله پژوهش فرمودند «پژوهش را زمینه‌ای برای تمدن‌سازی و غایتی برای چهلم بعد در نظر بگیرید» نگاه رهبر فرزانه انقلاب به پژوهش اینگونه بوده و این نمایانگر اهمیت مسئله تحقیق و پژوهش است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد به همکاری بیش از پیش اساتید در پیشبرد اهداف پژوهشی این واحد حوزوی تاکید کرد و ادامه داد: تقویت انگیزه پژوهشی طلاب، انجام پژوهش گروهی، شناسایی طلاب مستعد، برگزاری دوره‌های کاربردی پژوهشی، برگزاری سلسله نشست‌های علمی و تشکیل منظم کلاس‌های مهارت‌آموزی پژوهشگری از برنامه‌های اجرایی مستمر معاونت پژوهش مدرسه در سال جاری خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ