لزوم بسیج ظرفیت های آذربایجان غربی برای مقاوم سازی منازل روستایی

اقتصاد ایران: ارومیه- استاندار آذربایجان غربی بر لزوم بسیج امکانات استان برای مقاوم سازی خانه های روستایی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر شنبه در نشست با مدیران دستگاههای اجرایی و نمایندگان مجلس در منطقه صومای برادوست ارومیه با بیان اینکه جلوگیری از بروز بحران در زمان وقوع حوادث اقدامی است که در زلزله خوی اهمیت آن عیان شد، افزود: مقاوم سازی خانه های روستایی برای ساکنان این مناطق با توجه به اینکه سلامت خانوار های روستایی و امنیت جانی آنان دارای اهمیت بوده، بسیار ضروری است و ضمن تبیین موضوع به ساکنان باید همه ظرفیت استان برای این امر بسیج شود.

وی ادامه داد: برای جبران عقب ماندگی‌های مناطق مختلف استان لازم است در روستاهای با جمعیت بالا که دارای زیرساخت های آب، برق و گاز هستند، با انعقاد یک تفاهم نامه و تامین اعتبار از طرف بنیاد مسکن و دهیاری‌ها و کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تامین مصالح، اقدامات و عملیات مقاوم سازی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اجرای طرح هادی روستایی در نقاط مختلف استان اظهار کرد: لازم است از ظرفیت دستگاههای مختلف استان و تشویق روستاییان به این موضوع استفاده شود.

معتمدیان با تاکید بر توسعه متوازن در آذربایجان غربی ادامه داد: منطقه سرو یک‌مرز بین المللی بوده و لازم است زیرساختهای لازم اعم ازپوشش کامل اینترنت، راه، خدمات سلامت و آموزش در این منطقه تقویت شود.

بهره برداری از ۷۵ هزار مترمربع آسفالت روستایی در ارومیه

در ادامه سفر یک روزه استاندار آذربایجان غربی به منطقه صومای بردادوست، بهره برداری از ۷۵ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی این منطقه آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در آیین بهره‌برداری از آسفالت این معابر روستایی گفت: این نهاد هم اکنون در بخش اعظمی از روستاهای همه شهرهای استان در حال اجرای عملیات مختلف آسفالت ریزی، طرح هادی و نهضت ملی مسکن روستایی است و از این رو شبانه روز در تلاش است تا در محور عدالت به روستاییان خدمت رسانی کند.

علیرضا مقدم ادامه داد: امروز نیز همزمان با این افتتاح، بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۲ روستا در ارومیه به مساحت ۷۵ هزار مترمربع به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: این طرح با همکاری بخشداری، دهیاران بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه اجرا شده و از جمله پروژه های مشارکتی است که ۱۶۰ میلیارد ریال برای آن هزینه صرف شده است.

۶۸ روستای صومای برادوست از گاز طبیعی برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه از مجموع ۹۷ روستای این منطقه ۶۸ روستا از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: عملیات گازرسانی به ۲۳ روستا هم تا پایان آذرماه به اتمام می‌رسد و با این اقدام درصد بهره مندی مردم این منطقه به ۹۵ درصد می‌رسد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سفر خود از بخش صومای برادوست ارومیه از روستای ایشکه سو و طرح گازرسانی این منطقه بازدید کرد.

۸ مدرسه در منطقه صومای برادوست در دست احداث است

مدیرکل ‌نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در بازدید استاندار آذربایجان غربی از مدرسه روستای جوهنی صومای برادوست گفت: ۸ مدرسه در این منطقه در دست احداث داریم که چهار مدرسه خیرساز بوده و چهار مدرسه دیگر نیز با هزینه دولت ساخته می شوند.

پیام صدقی افزود: مدرسه ۶ کلاسه روستای جوهنی در ۷۴۰ متر مربع و با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای این مدرسه هزینه شده و همین میزان نیز مورد نیاز است که در بازدید استاندار آذربایجان غربی مقرر شد ۵۰ درصد این مبلغ تامین شود.

ارتقای خدمات سلامت در منطقه سرو ارومیه ضروری است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت جغرافیایی خاص منطقه صومای برادوست و شهر سرو ارومیه به علت مرزی بودن گفت: ارتقای خدمات سلامت در منطقه سرو ارومیه ضروری است.

معتمدیان با توجه به اینکه شهر سرو محل تردد مسافران داخلی و خارجی بوده و علاوه بر جمعیت روستایی جمعیت شناور دیگری از جمله مسافران، گردشگران و رانندگان را در بر می گیرد، لازم است افزایش و ارتقای خدمات دهی در بخش سلامت مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مطالعه و احداث مرکز درمان بستر در این منطقه در اولویت قرار می گیرد تا سطح خدمات در منطقه ارتقا یابد.

عملیات عمرانی پایگاه اورژانس در سرو از پیشرفت ۹۷ درصدی برخوردار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی گفت: عملیات عمرانی پایگاه اورژانس سرو ۹۷ درصد پیشرفت دارد و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا کنون برای این پایگاه هزینه شده و به زودی این پایگاه به بهره برداری می‌رسد.

امین ولی زاد افزود: پنج درمانگاه و ۳۰ خانه بهداشت در این بخش فعال است و مرکز جامع سلامت ویژه بعد از بررسی های لازم مقرر شده تا احداث شود.

وی بیان کرد: این منطقه طبق آمار سامانه سیب دارای هشت هزار نفر جمعیت بوده که جمعیت شهر مرزی سرو سه هزار نفر را در برمی‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ