حرکت پرجوشش در عرصه تولید هنری دفاع مقدس در استان بوشهر صورت گیرد

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یک حرکت پر جوشش در عرصه تولید هنری دفاع مقدس در استان بوشهر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری شنبه شب در آیین رونمایی از ۳۲ کتاب دفاع مقدس در بوشهر، اظهار کرد: هر حادثه در هر مقیاسی اگر به تاریخ ارائه نشود در همان محدوده زمان خودش دفن می شود، به همین جهت تاریخ نگاری یکی از مهمترین عوامل مانایی یک واقعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هشت سال دفاع مقدس آغازی برای اقتدار همه جانبه ایران در فضای ملی و بین المللی بود و رزمندگان نقش آفرینان آسمانی تمدن نوین ایران اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: لحظه لحظه دفاع مقدس مدرسه ای برای آموختن آموزه‌های ارزشمند مادی و معنوی پیشرفت و توسعه ایران است و اگر دفاع مقدس نبود، ایران و اسلام و عظمت آنها و محور مقاومت نبود.

وی با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس از دل یک تهدید، فرصت ایجاد کرد، بیان داشت: رهبری امام و مدیریت مقام معظم رهبری و حضور نیروهای مسلح و بسیجی و مردم حماسه ای از دفاع جامعه اسلامی ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بلوک شرق و غرب بر نابودی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی اتفاق نظر داشتند، گفت: هشت سال دفاع مقدس در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و تاریخ معاصر ایران و منطقه و جهان یک فراز فوق العاده تاریخی با درجه بالای اثرگذاری است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام برای تمام متفکران شرق و غرب یک پدیده فوق العاده بود، ادامه داد: این حرکت دینی و مردمی با اهداف اسلامی بود.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان و نویسندگان و تاریخ نگاران هشت سال دفاع مقدس را در بیانات پرجاذبه و آموزنده بیان نکنند، در محدوده زمانی و جغرافیایی خود دفن می شود.

وی با اشاره به دو ویژگی مقاومت و دیانت در تاریخ استان بوشهر، یادآور شد: ۶ حادثه بزرگ تاریخی در عرصه مقاومت در استان بوشهر رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر ۵۰۰ سال تاریخ مقاومت دارد که ۲۰۰ سال آن در برابر انگلیسی ها بوده است، عنوان کرد: متاسفانه تاریخ ما در زمان خود متوقف مانده و کسی نبوده که آن را به نگارش درآورد و این موضوع باعث شده در برخی موارد شاهد تحریف هایی باشیم.

وی تاکید کرد: تاریخ نگاری با بیانات شیوا و صحیح و تحلیل‌های دقیق و در عرصه‌های اجتماعی با بیان هنری عامل مانایی و ماندگاری است.

آیت الله صفایی بوشهری، بوشهر را تنها استانی دانست که دانش نامه ندارد و ابراز کرد: روی زیرساخت ها باید کار شود ولی در کنار آن کارهای علمی مانند دانش نامه و تألیف کتب و چاپ کتاب نباید خاموش شود.

وی با بیان اینکه تا زمان استقرار نمایشگاه دائمی کتاب می توان از ظرفیت مصلی‌های جمعه استان استفاده کرد، گفت: یک حرکت پر جوشش در عرصه تولید هنری دفاع مقدس در استان بوشهر صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان یک عقبه و پیشینه قوی تاریخ دفاع مقدس دارد، یادآور شد: بوشهر پایتخت مقاومت و پیروزی اسلام و ایران بر متجاوزین است.

امام جمعه بوشهر افزود: روی کار فنی و مهندسی متن، ویراست و ویرایش و تحقیقات فوق العاده کار علمی انجام شود و یک روز از هفته مقدس به تجلیل از تألیفات و تاریخ نگاران اختصاص یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ