لزوم شفاف‌سازی و بازنگری در توزیع اعتبارات آلایندگی

اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار دشتی خواستار شفاف‌سازی و بازنگری در نحوه تشخیص آلاینده‌ها شد و گفت: مردم شهرستان از وضعیت فعلی در توزیع اعتبارات آلایندگی ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی شنبه شب، به همراه شهرداران این شهرستان در نشستی با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل محیط زیست استان بوشهر، به بحث در مورد مسائل محیط زیستی و اعتبارات آلایندگی منطقه پرداخت و اظهار داشت: مردم شهرستان از وضعیت فعلی در توزیع اعتبارات آلایندگی ناراضی هستند.

فرماندار دشتی با انتقاد از وضعیت فعلی در حوزه آلایندگی صنایع و معادن، افزود: با وجود تعدد صنایع و معادن در شهرستان هیچ‌کدام از آن‌ها به‌عنوان صنایع آلاینده در نظر گرفته نشده‌اند ولی در مقابل، شهرداری‌ها به عنوان آلاینده شناسایی شده‌اند که این امر باعث ایجاد نارضایتی شده است.

بحرانی با اشاره به اینکه ۴۵ معدن در شهرستان دشتی فعال هستند، تأکید کرد: هیچ‌کدام از این معادن به‌عنوان منابع آلاینده ثبت نشده‌اند.

لزوم شفاف‌سازی و بازنگری در توزیع اعتبارات آلایندگی

وی بیان کرد: این وضعیت منجر به تناقضات و ناهماهنگی‌هایی در نحوه شناسایی و برخورد با آلاینده‌ها شده است.

بحرانی ادامه داد: بر اساس قانون، واحدهای خدماتی که به‌عنوان آلاینده محسوب می‌شوند، باید به‌طور مناسب مسئولیت‌های خود را در قبال محیط زیست بر عهده بگیرند و صنایع آلاینده موظف به پرداخت عوارض فروش خود به منظور جبران تأثیرات منفی بر محیط زیست هستند، اما این موضوع در بسیاری از موارد اجرایی نشده است.

فرماندار دشتی خواستار شفاف‌سازی و بازنگری در نحوه تشخیص آلاینده‌ها شد و تأکید کرد: صنایع و معادنی که بر محیط زیست تأثیر می‌گذارند، باید با مسئولیت بیشتری به موضوع آلایندگی خود بپردازند و عوارض مربوطه را پرداخت کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ