ترامپ: درصورت پیروزی در انتخابات، گوگل را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهم

اقتصاد ایران: ترامپ قصد دارد که درصورت پیروزی در انتخابات آینده آمریکا، گوگل را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

بنابر گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، اعلام کرد که درصورت پیروزی در انتخابات آینده آمریکا، به‌دنبال پیگرد قانونی گوگل خواهد بود.

ترامپ ادعا می‌کند که گوگل، تنها اخبار منفی درباره‌ی او را نمایش می‌دهد؛ در‌حالی‌‌که تمام اخبار رقیب دموکراتش، یعنی کامالا هریس، همگی مثبت هستند. این اظهارات در پلتفرم Truth Social او منتشر شد؛ اما ترامپ نتوانست هیچ مدرکی مستندی برای حمایت از این ادعاها ارائه کند.

این اظهارات ترامپ در‌حالی مطرح می‌شود که او پیش‌تر نیز بارها شرکت‌های فناوری بزرگ را به جانبداری سیاسی متهم کرده بود. وی معتقد است که این شرکت‌ها با استفاده از الگوریتم‌های خود، به‌نفع دموکرات‌ها و به‌ضرر جمهوری‌خواهان عمل می‌کنند. هرچند گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری بارها این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده‌اند که الگوریتم‌های آن‌ها، براساس اصول بی‌طرفی و بدون جانبداری سیاسی طراحی شده‌اند.

در‌این‌میان، کارشناسان فناوری و حقوقی معتقدند که پیگرد قانونی شرکت فناوری به‌دلیل نمایش نتایج جست‌وجو، مشکلات زیادی را به‌همراه خواهد داشت. از‌ یک‌ سو، باید ثابت شود که الگوریتم‌های گوگل به‌طور عمدی و با هدف جانبداری سیاسی طراحی شده‌اند. از‌ سوی‌ دیگر، باید بررسی شود که آیا چنین اقداماتی واقعاً نقض‌کننده‌ی قوانین موجود است یا فقط در حد حدس و گمان برای این شرکت‌ها خواهد بود.

مقالات مرتبط
  • دونالد ترامپ: گوگل باید احتیاط کند، وگرنه تعطیل می‌شود
  • ۳ ماه تا تصمیم سرنوشت‌ساز آمریکا؛ شبکه‌های اجتماعی متحول می‌شوند؟

این موضوع می‌تواند تأثیرات بسزایی بر صنعت فناوری و نحوه‌ی عملکرد موتورهای جست‌وجو بگذارد. اگر ترامپ موفق شود گوگل را پیگرد قانونی کند، ممکن است دیگر شرکت‌های فناوری مانند متا و تمام شبکه‌های اجتماعی زیر‌مجموعه‌‌اش نیز با مشکلات مشابهی مواجه شوند. این امر درمجموع می‌تواند به تغییرات اساسی در نحوه‌ی طراحی و عملکرد الگوریتم‌های جست‌وجو منجر‌ شود.

در‌نهایت، این موضوع نه‌تنها برای گوگل، بلکه برای کل صنعت فناوری و کاربران اینترنت اهمیت زیادی دارد. باتوجه‌به پیچیدگی‌های حقوقی و فنی این موضوع، پیش‌بینی نتیجه‌ی نهایی آن دشوار است. با‌این‌حال، این اظهارات ترامپ نشان‌دهنده‌ی تنش‌های موجود بین سیاست‌مداران و شرکت‌های بزرگ فناوری است که احتمالاً در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ