نگرانی صهیونیست‌ها از معادله انتقامی حزب‌الله در تل‌آویو

اقتصاد ایران: رسانه‌های غربی و صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره سناریوهای خطرناک جنگ گسترده با حزب‌الله، برای اسرائیل، اعلام کردند که حزب‌الله در این جنگ روزانه ۳ هزار موشک شلیک خواهد کرد و تل‌آویو را مقابل ضاحیه بیروت، وارد معادله می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز در گزارشی به سناریوهای ترسناکی که در جنگ بزرگ با حزب الله مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد، اشاره و اعلام کرد: قدرت حزب الله طی 18 سال گذشته بعد از جنگ جولای 2006 به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

حزب‌الله می‌تواند روزانه 3 هزار موشک به اسرائیل شلیک کند

فایننشنال تایمز به این احتمال اشاره کرد که حزب الله روزانه تا 3000 موشک و راکت به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک خواهد کرد و بر اهداف دقیق و تعیین شده، از پایگاه‌های نظامی اسرائیل گرفته تا شهرها متمرکز خواهد شد. این همان چیزی است که دانشگاه رایشمن اسرائیل در مطالعه اخیر خود درباره آن هشدار داده است.

به نوشته این روزنامه، ادامه تجاوزات اسرائیل به لبنان تا حد زیادی به محاسبات سیاسی اتخاذ شده توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بستگی دارد. این موضوع همچنین وابسته به تعریف نتانیاهو از «پیروزی کامل» در لبنان نیز هست، اما باید اشاره کنیم که نتانیاهو از نزدیک به یک سال گذشته درباره پیروزی مطلق در غزه صحبت می‌کند؛ در حالی که هیچ نشانه‌ای از حتی یک پیروزی برای اسرائیل هم در غزه دیده نمی‌شود، جایی که حماس تسلیم نشده و همچنان بیش از صد اسیر اسرائیلی در غزه مانده‌اند.

بر اساس این گزارش، اهداف تجاوز اسرائیل به لبنان، در حال حاضر محدود به برقراری امنیت در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) با هدف بازگشت آوارگان به آنجاست. رسیدن به این هدف، مستلزم آن است که ارتش اسرائیل زراد خانه حزب الله که حدود 200 هزار موشک از جمله موشک‌های بالستیک کوتاه برد دارد را تضعیف کرده و نیروهای این حزب را وادار به عقب نشینی، به سمت شمال رودخانه لیتانی کند.

عواقب خطرناک جنگ زمینی با حزب‌الله برای اسرائیل

این روزنامه انگلیسی در ادامه با هشدار درباره عواقب ناگوار جنگ زمینی با حزب الله برای ارتش اسرائیل، تاکید کرد که هرگونه جنگ زمینی برای اسرائیل با حزب الله ، بسیار خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از جنگ هوایی خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشیم که ارتش اسرائیل امروز بعد از یک سال جنگ در نوار غزه، کاملاً خسته و فرسوده شده است.

از طرف دیگر «شلومی موفاز» یکی از مقامات ارشد سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: حمله زمینی به لبنان، مرحله نهایی جنگ خواهد بود و اسرائیل به دستاوردی در این جنگ نمی‌رسد. اسرائیل اکنون تنها سه لشکر در شمال دارد ؛ یعنی همان تعداد نیرویی که در جنگ نافرجام در لبنان در سال 2006 مستقر کرده بود. این در حالی است که اسرائیل با چهار لشکر در غزه جنگیده و با این وجود به اهدافش نرسیده است.

وی افزود: بنابراین گزینه حمله زمینی به لبنان، طی روزها یا حتی هفته‌های آینده روی میز نخواهد بود.

اسرائیل باید از شکست در جنگ 2006 درس بگیرد

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در سال 2006 مقابل حزب‌الله شکست خورد نیز، با اشاره به تجربیات جنگ 33 روزه هشدار داد که اگر اسرائیل تهاجم زمینی به لبنان را آغاز کند، بسیار آسیب خواهد دید.

ایهود اولمرت تاکید کرد: مشکلات و رنج‌های اسرائیل در این جنگ با آنچه که در همه جنگ‌ها با کشورهای عربی از سال 1948 تاکنون متحمل شده است، کاملاً متفاوت خواهد بود. درگیری همه جانبه با حزب‌الله ممکن است به درگیری همه جانبه با ایران منجر شود که بسیار برای اسرائیل، خونین و دردناک خواهد بود.

روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: ایهود اولمرت هنوز از عواقب عدم رسیدن به پیروزی در جنگ جولای 2006 رنج می‌برد و معتقد است، مهمترین درسی که اسرائیل از این جنگ گرفت، این بود که نباید خیلی مغرور باشد و به خودش افتخار کند.

این رسانه انگلیسی ادامه داد: در جنگ جولای 2006 خلبانان اسرائیلی از بهترین جنگنده‌های جهان به مدت بیش از یک ماه برای حمله به لبنان استفاده کردند، اما تنها مواضعی از حزب الله را هدف قرار دادند که در جریان جنگ افشا شده بود و نتوانستند آسیبی به مواضع راهبردی این حزب وارد کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: بر همین اساس جنگ سال 2006 بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید و حزب الله بعد از گذشت 18 سال قدرت خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. حزب الله از جنگ 33 روزه درس‌های زیادی گرفته و شروع به توسعه پروژه موشکی و پهپادی خود کرد. حزب الله همچنین نیروهای خود را آموزش داده و شبکه‌ای از تونل‌ها حفر کرده که گمان می‌رود بزرگتر از تونل‌های حماس در نوار غزه باشد.

روزنامه فاینشنال تایمز، با اشاره به سناریوهای خطرناکی که در جنگ گسترده با حزب الله مقابل اسرائیل وجود دارد، اعلام کرد: علاوه بر همه این‌ها، حزب‌الله طی سال گذشته نقشه‌هایی از بانک اهداف خود در اسرائیل (فلسطین اشغالی) را ترسیم و نحوه واکنش اسرائیل به حملات پهپادی را بررسی کرده است؛ جایی که مشخص شد تشکیلات پدافندی اسرائیل قدرت مقابله با پهپادها را ندارد.

ممکن است حزب‌الله تل‌آویو را در مقابل ضاحیه بیروت وارد معادله کند

از طرف دیگر «یائیر شرکی» خبرنگار امور سیاسی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی ارشد این رژیم اعلام کرد که خویشتن داری حزب الله بسیار نگران کننده است.

این خبرنگار صهیونیست در واکنش به حمله حزب الله علیه مقر فرماندهی موساد در حومه تل‌آویو در چهارشنبه هفته گذشته، اعلام کرد که تشدید حملات اسرائیل علیه لبنان به معنای آن نیست که حزب‌الله نمی‌تواند به اسرائیل ضربه بزند، بلکه حزب‌الله این کار را با فکر انجام می‌دهد و ما هنوز نمی‌دانیم که چه در سر دارد.

از طرف دیگر، «اوهاد حامو» تحلیلگر امور عربی در شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ هنوز در ابتدای راه است و حزب‌الله توانایی‌های بسیار مهمی دارد که ما امیدواریم آنها را نشان ندهد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: ممکن است حزب الله تل آویو را هدف قرار دهد و تعداد زیادی موشک را از فواصل بسیار دورتر شلیک کند. همچنین شلیک موشک بالستیک حزب الله به سمت تل آویو، حامل پیامی از سوی حزب الله است؛ مبنی بر اینکه این حزب آماده است تل آویو را در مقابل ضاحیه جنوبی بیروت وارد معادله کند. از نظر من اتفاقی که در اینجا می‌افتد، تلاشی است برای سوق دادن ما به سمت یک جنگ فرسایشی شدید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ