این بازوی رباتیک برای گرفتن اجسام، دست خود را جدا می‌کند [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: دست این بازوی رباتیک می‌تواند از مفصل جدا شود و به‌طور مستقل حرکت کند.

محققان دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL) سوئیس نوعی دست مفصلی ساخته‌اند که می‌تواند با جدا شدن از بازوی رباتیک و خزیدن به‌تنهایی، دامنه‌ی حرکتی ربات را گسترش دهد و اشیاء را بردارد. این تحقیق به‌تازگی در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون (ICRA) ارائه شده و توسط مجله‌ی IEEE Spectrum مورد توجه قرار گرفته است.

بازوهای رباتیک معمولاً به‌طور دائمی به سطوح یا سازه‌های دیگر متصل می‌شوند تا ثبات بیشتری داشته باشند که این امر دامنه‌ی حرکتی آن‌ها را محدود می‌کند. هدف از پروژه‌ی مذکور، توسعه‌ی دست رباتیک دوحالته با قابلیت‌های گسترده‌تر برای گرفتن اشیاء و عملکرد مستقل از بازوی رباتیک بود.

پخش از رسانه

دست‌های رباتی معمولاً با یک هدف طراحی می‌شوند: نگه‌داشتن اشیاء. برای ساخت دستی که قادر به این کار باشد و به‌تنهایی روی سطح حرکت کند، محققان طراحی پایه‌ای را با استفاده از الگوریتم ژنتیک و شبیه‌ساز فیزیک MuJoCo ایجاد کردند تا نسخه‌های بعدی را از روی آن توسعه دهند.

مقالات مرتبط
  • دستاورد جدید دیپ مایند گوگل: شکست انسان در تنیس روی میز
  • ربات انسان‌نمای اطلس؛ ترسناک‌تر و جنجالی‌تر از همیشه

شبیه‌سازی‌ها به محققان کمک کرد تا موقعیت بهینه و تعداد انگشتان مفصلی مورد نیاز را تعیین کنند که در نهایت به پنج عدد رسید و ساختاری مشابه دست انسان ساخته شد. دست رباتیک از اتصالی مغناطیسی در مچ بهره می‌برد که این امکان را فراهم می‌کند تا به‌طور خودکار به بازو متصل یا از آن جدا شود.

انگشتان دست رباتیک در هر دو جهت خم می‌شوند و می‌توانند چند شیء را به‌طور همزمان بردارند. این طراحی همچنین قابلیت استفاده از دست را در حالی که به بازوی رباتیک متصل است، افزایش می‌دهد. دست می‌تواند بدون آنکه نیاز به چرخش بازو برای جابه‌جایی انگشتان بلااستفاده داشته باشد، اشیاء را بگیرد و بلند کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ