امکان دریافت ۱۰۰۰ اتوبوس تولید داخل در مدت ۱۰ ماه

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورت پرداخت مطالبات خودروسازان داخلی، می‌توانیم حدود ۱۰۰۰ دستگاه باقی‌مانده از قرارداد را طی ۱۰ ماه آینده یا حتی زودتر تحویل بگیریم.

- اخبار اجتماعی -

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره قرارداد شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی برای تولید اتوبوس‌های شهری اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با خودروسازان داشتیم، آن‌ها می‌توانند طبق قراردادی که فعلاً منعقد شده، مجموعاً ماهانه 100 دستگاه اتوبوس از دو خودروساز تحویل دهند.

وی ادامه داد: البته نگرانی‌هایی در مورد پرداخت‌های شهرداری تهران وجود دارد، اما اگر این پرداخت‌ها انجام شود، خودروسازان قادر خواهند بود قطعات لازم را تهیه کرده و تولید را انجام دهند. من در این زمینه با شهرداری تهران صحبت کرده‌ام و آن‌ها نیز مایل به همکاری هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: خودروسازان توانایی تولید ماهانه 100 دستگاه اتوبوس را دارند، اما این امر نیازمند تأمین منابع مالی است تا بتوانند تولید را ادامه دهند، بنابراین هیچ منعی برای پرداخت‌ها وجود ندارد و من با دوستان حمل و نقل صحبت کرده‌ام و پیگیر هستم که با سایر مدیران شهرداری هماهنگی کنیم تا این مبلغ هرچه سریع‌تر به خودروسازان پرداخت شود تا آن‌ها نیز سرعت تولید خود را افزایش دهند.

وی گفت: در صورت انجام پرداخت‌ها و با توجه به اینکه تاکنون بیش از 500 دستگاه اتوبوس تحویل داده شده، می‌توانیم حدود 1000 دستگاه باقی‌مانده از قرارداد را طی 10 ماه آینده یا حتی زودتر تحویل بگیریم.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: ظرفیت این دو خودروساز فعلاً همین میزان است، اما ما تنها به این دو خودروساز محدود نیستیم و در ایران شرکت‌های خودروسازی دیگری نیز وجود دارند که شهرداری تهران هنوز با آن‌ها قراردادی منعقد نکرده است. ان‌شاءالله شهرداری می‌تواند با شرکت‌های دیگری مانند شهاب خودرو و ایران خودرو دیزل نیز قرارداد ببندد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مذاکراتی برای قرارداد اتوبوس‌های دوکابین با یکی از این شرکت‌ها در حال انجام است و امیدوارم که نتیجه‌بخش باشد، گفت: روند فعلی مورد رضایت اعضای شورای شهر و مدیریت شهری است، اما باید به دنبال راه‌حل‌های بیشتری باشیم.

وی اظهار کرد: نباید وضعیت موجود را کافی بدانیم؛ چرا که تا زمانی که حمل و نقل تهران به‌طور کامل حل نشده، باید به دنبال بهبود شرایط باشیم. ما باید از تمام ظرفیت‌ها و راهکارهای ممکن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در جلساتی که با خودروسازان داشتیم، به نتایج مثبتی رسیدیم و قراردادهایی برای اتوبوس‌های BRT در حال انعقاد است که می‌تواند یک گام مثبت باشد. همچنین قراردادهایی با شرکت‌های داخلی برای اتوبوس‌های برقی داریم که هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند و اگر این قراردادها به ثمر بنشیند و اتوبوس‌ها در خیابان‌های تهران به کار گرفته شوند، مشکل حمل و نقل عمومی تهران با همین قراردادها حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ