هشدار؛ تماس‌های مزاحم اورژانس در تهران به ۲۰۰۰ رسید!

اقتصاد ایران: رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اعلام آمار تماس‌ها در یک هفته گذشته، از ثبت بیش از ۲۰۰۰ تماس مزاحم با شماره ۱۱۵ خبر داد که معادل ۳/۷ درصد کل تماس‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،در حالی که همواره بر اهمیت تماس‌های به موقع و مؤثر با اورژانس تأکید شده، رئیس سازمان اورژانس استان تهران، محمد اسماعیل توکلی، از ثبت ۵۹ هزار و ۵۳۶ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس در هفته گذشته خبر داد. این تعداد تماس‌ها شامل ۲ هزار و ۲۰۸ تماس مزاحم بوده که به وضوح معضل بزرگی برای خدمات اورژانس به شمار می‌آید.

طبق آمار ارائه شده، از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه، مجموع ۲۰ هزار و ۵۱۶ مأموریت توسط این سازمان ثبت شده است. در پی این مأموریت‌ها، ۵ هزار و ۷۹۹ بیمار به مراکز درمانی انتقال یافته و ۱۰ هزار و ۹۰۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

توکلی همچنین به آمار مأموریت‌های ناشی از حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده، ۳ هزار و ۳۴۳ مورد به حوادث ترافیکی مربوط می‌شود که معادل ۱۶/۲ درصد از کل مأموریت‌هاست. همچنین، ۱۷ هزار و ۱۷۳ مورد نیز حوادث غیرترافیکی بوده که ۸۳/۸ درصد از کل مأموریت‌ها را شامل می‌شود.

علاوه بر این، رئیس سازمان اورژانس استان تهران از انجام ۸ سورتی پرواز هوایی خبر داد که در نتیجه آن، ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

با توجه به افزایش تماس‌های مزاحم، توکلی خواستار توجه شهروندان به استفاده صحیح از خدمات اورژانس شد و بر اهمیت اطلاع‌رسانی درباره نحوه تماس با اورژانس تأکید کرد. این موضوع نشان‌دهنده نیاز به فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه از خدمات اورژانس است تا منابع این خدمات به درستی و به موقع به بیماران واقعی اختصاص یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ