زن چینی مبتلا به دیابت درمان شد

اقتصاد ایران: یک زن چینی مبتلا به دیابت نوع یک، با کمک درمان نوینی که سلول های بنیادی استخراج شده از بدن فرد را دوباره به کار می گیرد، درمان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این دستاورد سلول های مذکور را به سلول های بنیادی شخصی سازی شده ای تبدیل کرد و در مرحله بعد آنها را برای کشت خوشه های جدید از «جزایرلانگرهانس» یا سلول های تولید کننده هورمون در پانکراس و کبد به کار برد تا قند خون بدن را تنظیم کند.

این زن ۲۵ ساله ساکن شهر تیانجینگ می گوید: حالا می توانم قند بخورم! به گفته محققان بدن او اکنون بیش از یک سال است که به طور موفقیت آمیز انسولین تولید می کند. درمان مذکور که به گفته محققان خارجی خارق العاده است، براساس دستاوردی که در ماه آوریل در شانگهای روی داد، بنا شده است.

البته تحقیق انجام شده در آوریل سلول‌های بنیادی در کبد بیمار پیوند زده شدند. این روش جدید شامل پیوند جزایر لانگرهانس جدید به بالای شکم بیمار و در نزدیکی پانکراس وی بود.

رصد پیوند قبلی به کبد ازطریق روش های غیرتهاجمی مانند ام آر آی سخت تر بود و به همین دلیل حذف خوشه سلول ها در بیمارانی که سیستم ایمنی شان پیوند را پس می زند، یا به آن حمله می کند، چالش برانگیز تر بود.

اما در روش نوین جزیره های جدید زیر شکم قرار می گیرند و محققان می توانند فرایند را با استفاده از ام آر آی به راحتی رصد کنند.

البته کارشناسان اعلام کرده اند به طور کلی تکنیک ایجاد پیوندهای شخصی سازی شده با کمک سلول های دریافت کننده گران است و همه نمی توانند از آن استفاده کنند.

محققان دانشگاه نانکای و پکن پژوهش را انجام داده اند. به گفته آنها فرد هنگام دریافت این درمان به دلیل بیماری کبدی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کرد. بنابراین هنوز مشخص نیست بدن بیماران دیگر پیوند جزیره های لانگر هانس جدید که از بدن خودشان گرفته شده را پس می زند یا خیر.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ