مردم استان از افراد پیشرو در بیعت با امام خمینی(ره) بودند

اقتصاد ایران: شهرکرد-فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان جز اولین گروه‌هایی بودند که بعد از همافرها با امام راحل بیعت کردند و همچنان بر این بیعت پایبند و استوار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌محمد اکبری در نشست تخصصی نسرا چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با استان‌های اصفهان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هم‌جوار بوده و دارای یک میلیون جمعیت است.

وی تصریح کرد: بافت اصلی این استان عشایری است و در سه قومیت اصلی لر، بختیاری، فارس و ترک‌زبان طی سال‌های متمادی در یک فضای آرام‌بخش با وحدت و انسجام زندگی می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از زمان شروع، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم چهارمحال و بختیاری بسیار نمایان است و مردم این استان جزء اولین گروه‌هایی بودند که بعد از همافرها با امام راحل بیعت کردند و در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، سرانی از این استان و عشایر عازم تهران شدند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند و همچنان بر این بیعت پایبند و استوار هستند.

سردار اکبری اضافه کرد: تعدادی از بیعت‌کنندگان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر فرزندان خود را در این دوران تقدیم کردند.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی مردم این استان نقش‌آفرین بودند و قبل از آغاز جنگ تحمیلی، رزمندگانی از این استان برای حفظ تمامیت ارضی کشور در مناطقی مختلف و اواخر سال ۵۸ در استان کردستان حضور یافتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم اضافه کرد: در آغاز جنگ تحمیلی با توجه به اینکه هنوز یگان‌های سپاه تشکیل نشده بود، رزمندگان این استان به‌صورت گروه‌های کوچک در جبهه‌های جنوب خصوصاً شوش و آبادان حضور یافتند.

سردار اکبری بیان داشت: تا زمان تشکیل تیپ قمربنی‌هاشم (ع) رزمندگان این استان در یگان‌هایی چون تیپ ۱۴ امام حسین (ع)، تیپ ۱۷ قم و تیپ ۲۵ کربلا در قالب گردان‌های متعدد رزمی و پشتیبانی رزم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، اولین اسیر رژیم بعث عراق در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد، به این ترتیب که خلبانان رژیم بعث وقتی وارد خاک کشور شدند و مناطقی از اصفهان و تهران را بمباران کردند مورد اصابت قرار گرفتند افزود: خلبان یکی از این هواپیماها در یکی از روستاهای شهرستان شهرکرد با چتر فرود آمد و توسط مردم اسیر شد و اولین اسیر جنگ در این استان به اسارت در آمد.

سردار اکبری بیان داشت: رزمندگان چهارمحال و بختیاری در آغاز شروع جنگ برای دفاع از انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) حضور یافتند و بعد از تشکیل تیپ همیشه سرافراز قمربنی‌هاشم (ع) شاهد رشادت‌های رزمندگان این استان در قالب این تیپ به‌عنوان یگان رزم و هم در قالب جهاد سازندگی در مناطق مختلف بودیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ