اجرای ۲۰ برنامه در هفته گردشگری آذربایجان غربی/۷طرح افتتاح شد

اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری ۲۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری صبح شنبه در آیین بهره برداری از ۷ طرح گردشگری در ارومیه در این هفته هفت پروژه گردشگری به ارزش دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: نشست تخصصی با شعار گردشگری و صلح ویژه دانشجویان و اساتید با همکاری دانشگاه ارومیه، دو کارگاه آموزشی با عناوین آشنایی با تشریفات و آداب رفتار بین‌المللی و آشنایی با پروتکل‌ها و تشریفات بین‌المللی نیز در این هفته برگزار می‌شود.

وی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، تجدید میثاق با شهدا، برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی، برگزاری شب‌های فرهنگی در جوار جاذبه‌های تاریخی، رونمایی از کتاب آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت، نواخته شدن زنگ گردشگری و برگزاری کارگاه آموزشی در مدارس و با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری به نسل جدید از جمله برنامه‌های هفته گردشگری برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت هفته گردشگری هفت پروژه در این استان همزمان با سراسر کشور و با حضور وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

صفری اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها برابر با دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بوده و با بهره‌برداری از آنها برای ۷۵ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ۴۵ اتاق با ۱۵۱ تخت اقامتی به ظرفیت تخت‌های اقامتی استان افزوده شد، ادامه داد: افتتاح یک هتل، یک اقامتگاه سنتی و یک سفره‌خانه سنتی، یک واحد بوم‌گردی در خوی، مجتمع آب گرم ایستی سو چالدران، یک مرکز تفریحی و سرگرمی و یک هتل در مهاباد از جمله این طرح‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۹۳ واحد گردشگری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۴ واحد مربوط به واحدهای اقامتی با دو هزار و ۲۸۰ اتاق و پنج هزار و ۴۶۰ تخت اقامتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان دارای ۴۲ واحد هتل یک تا ۵ ستاره است، اظهار کرد: همچنین ۴ واحد هتل آپارتمان و ۳۸ مهمانپذیر آماده ارائه خدمات به مسافران است.

صفری در خصوص توجه و رویکرد اداره کل به گسترش بوم گردی با توجه به ظرفیت های طبیعی و باغات استان نیز گفت: در حال حاضر ۴۳ واحد بوم گردی و ۲ واحد اقامتگاه سنتی در استان فعال است و ۲۰ واحد بوم گردی نیز در دست احداث است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به دایر بودن مجتمع گردشگری و تفریحی در استان به تعداد ۱۳۰ تخت و ۵۴ اتاق گفت: یک مجتمع آب درمانی نیز در استان به ارائه خدمات می‌پردازد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ